اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تشریح کرد: افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با اولویت زنان سرپرست خانوار/ زنان و دختران مجرد می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی عشایر (بازنشستگی) شوند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، زینب پارسافخر با تقدیر از اقدامات اداره کل امور عشایر در استان، اظهار داشت: از این اداره به‌عنوان مجری این طرح انتظار می‌رود که در راستای شناسایی و معرفی افراد مشمول با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه تسهیلگران و مدیران عامل صندوق‌های اعتبارات خرد وزنان سرپرست خانوار عشایری اقدام شایسته‌ای به عمل‌آورند.

وی افزود: در این طرح جدید زنان و دختران مجرد می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی عشایر (بازنشستگی) شوند.سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از مزایای این طرح؛ یک سال و نیم بخشودگی حق بیمه برای زنان عشایری و افرادی که دارای ۱۸ تا ۵۰ سال هستند را برشمرد که می‌توانند خود را بیمه نمایند و با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه از مزایای بیمه بازنشستگی به‌شرط ۶۵ سالگی بهره‌مند شوند.

پارسافخر گفت: به کلیه مناطق عشایری استان اطلاع‌رسانی انجام شده است و زنان عشایری با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه در شهرستان‌ها می‌توانند خود را بیمه نمایند.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه با گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی، گفت: امسال این روز با توجه به شیوع ویروس کرونا با عنوان مقاوم سازی زنان زحمت‌کش روستایی در مواجهه با این بیماری نام‌گذاری گردید.

وی افزود: زن روستایی با وجود تمامی مشکلات به‌عنوان نماد سخت‌کوشی و مقاومت در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌های زندگی‌اش می‌باشد.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت موجود و شرایط سخت اقتصادی، بیان کرد: از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و متولیان امورات روستایی در استان و حتی کشور بهره خواهیم جست تا در حمایت از تولیدات زنان روستایی و عشایری و همچنین مسائل اجتماعی و فرهنگی این عزیزان اقدامات مؤثرتری به عمل آید.

پارسافخر خاطرنشان کرد: زنان روستایی استان خوزستان در فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه در کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و تبدیلی، تشکیل تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری و همچنین عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضوری دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به نیازهای زنان و خانواده‌های عشایری و روستایی‌مان در سراسر استان داشته باشیم که ارائه آموزش‌های لازم نیز در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا