اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطورزشی

سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری خوزستان: به دنبال راهکار برای ترغیب بانوان به امر ورزش هستیم

زینب پارسافخر ، در خصوص تشکیل کمیته ورزش زنان و خانواده به ریاست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری و به دبیری اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، اظهارکرد: مسائل مربوط به زنان و دختران ورزشکار حائز اهمیت است و پرداختن به ورزش زنان یکی از رئوس کاری پراهمیت اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که خانواده مهم‌ترین نهاد در جامعه است و به طور مستقیم سلامت زن و اعضای خانواده در پیشبرد اهداف جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، افزود: اهمیت و پرداختن به ورزش بانوان به دلیل نقش ارزنده‌ای که زنان در خانواده دارند، باید مدنظر باشد زیرا اگر مادر خانواده از نظر جسمی و روحی و روانی در سلامت نباشد، نمی‌تواند یک مادر و همسر سالم و پرنشاط برای فرزندان و همسر خود باشد.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: پیگیری تشکیل و فعال شدن کمیته ورزش زنان و خانواده باید به صورت خاص دنبال شود و ما به دنبال این هستیم که تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند در مساله ورزش بانوان به ما کمک کنند به این قضیه ورود کرده و ما نیز بتوانیم ورزش را از بعد همگانی برای زنان خانواده چه آن‌هایی که شاغل هستند و چه زنان خانه‌دار به ویژه در نقاط کم برخوردار، فعال کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ساختار معاونت بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، گفت: خوشبخانه کارگروه حوزه بانوان به معاونت زنان تغییر پیدا کرده است که این یک اقدام نویدبخش برای ورزش زنان استان‌ها محسوب می‌شود و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت ورزش بانوان باشیم.

پارسافخر در ادامه نیز عنوان کرد: با توجه به وضعیت فعلی که تمام کشور درگیر ویروس کرونا است باید فعالیت‌های‌مان را به گونه‌ای پیش ببریم که با در نظر گرفتن این شرایط و این واقعیت باشد و باید برای فعالیت ورزشی زنان راهکار داشته باشیم تا به امر ورزش ترغیب شوند. در کمیته ورزش زنان و خانوده یکی از اهداف ما ترغیب زنان به امر ورزش است.

وی با اشاره به بحث اضافه وزن در کودکان و زنان در دوران کرونا، گفت: متاسفانه با این معضل مواجه هستیم و همان‌طور که می‌دانید چاقی باعث ایجاد بیشتر بیماری‌ها است و از طرفی کم‌تحرکی در کودکان نگران‌کننده است که در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان وجود دارد، می‌توانیم یکسری اقدامات ویژه ورزشی همانند تهیه و انتشار کلیپ‌های آموزشی و ورزشی و چگونگی نحوه انجام فعالیت ورزشی در خانه و به ویژه مطابق با آپارتمان‌نشینی تهیه کنیم تا بانوان از این طریق از امر ورزش دور نمانند.

مشاور استاندار در امور زنان و خانواده بیان کرد: متاسفانه جلسه شورای ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به طور منظم و فعال برگزار نمی‌شود، این در حالی است که چنین جلساتی باید ماهانه باشد تا در قالب همین جلسات بتوان موضوع اهمیت ورزش بانوان را به صورت اساسی‌تر دنبال کرد. بر این اساس ما قصد داریم کمیته ورزش زنان و خانواده را به ریاست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیری اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیته ورزش بانوان استان، ظرفیت بسیار خوبی است و به عنوان اتاق فکر می‌تواند در راستای حل مشکلات ورزش زنان به ویژه در بخش همگانی کمک خوبی به ما داشته باشد.

منبع ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا