ایران و جهان

راه‌اندازی نقاهتگاه‌های بسیج درصورت اعلام نیاز وزارت بهداشت


شاهین محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اقدامات بسیج جامعه پزشکی در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: بسیج جامعه پزشکی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات درمانی و خدماتی خود را آغاز کرده است و این خدمات همچنان نیز ادامه دارد. توزیع ماسک، اقلام بهداشتی در مناطق و استان‌های محروم، اعزام نیروهای درمانی به مراکز درمانی پر ازدحام در سراسر کشور، ایجاد ایستگاه‌های غربالگری، تب سنجی و غیره ازجمله خدمات ما بوده که همچنان نیز در سراسر کشور در حال اجرا است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی درباره نقاهتگاه‌های این سازمان نیز توضیح داد: همزمان با شیوع موج اول ویروس کرونا بیش از ۷۰ مورد نقاهتگاه رسمی راه اندازی کردیم که در ماه‌های اولیه شیوع ویروس و به دلیل کاهش شمار بیماران، این مراکز به حالت معلق در آمدند. در حال حاضر نقاهتگاه‌های ما آماده شروع به کار دوباره هستند و در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت برای راه اندازی دوباره آنها، بازگشایی خواهند شد اما تاکنون درخواستی از سوی این وزارت خانه برای راه اندازی نقاهتگاه‌ها نداشته‌ایم.

محمد صادقی با اشاره بر فعالیت سامانه ۴۰۳۰ تصریح کرد: این سامانه با همکاری وزارت بهداشت راه اندازی شد و از ابتدا نیز پزشکان بسیج در آن فعالیت داشتند. در حال حاضر نیز این سامانه برای کمک به مردم با قوت بیشتری در حال فعالیت است و از ابتدای شیوع کرونا تا پیش از مهرماه نیز بیش از ۵۰ هزار نفر ساعت خدمات از سوی پزشکان ما به مردم ارائه شده است.

وی اعلام کرد: قرار است تیمی از پزشکان بسیجی نیز به بخش آی سی یو مناطق محروم برای ارائه خدمات درمانی و کمک به کادر درمان اعزام شوند. این افراد همزمان با اعلام نیاز وزارت بهداشت به مناطقی که با کمبود نیروهای درمانی مواجه باشند، اعزام می‌شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: البته تیم‌های درمانی ما در حوزه طب اطفال، چشم پزشکی، دندان پزشکی و غیره همواره به مناطق محروم اعزام می‌شدند و در ایام کرونا نیز این رویه ادامه دارد.

محمد صادقی با اشاره بر برپایی ایستگاه‌های تریاژ بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۳۳ ایستگاه تریاژ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور توسط بسیج برپا شده که هنوز هم این ایستگاه‌ها در حال فعالیت هستند. ارائه خدماتی از جمله بررسی بیماران کرونایی، تب سنجی، غربالگری، اعزام نیروهای درمانی و غیره توسط این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا