اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطورزشی

رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان: هیات ورزش‌های همگانی خوزستان در پویش «آماده باش» رتبه‌ برتر کشور را کسب کرد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز «امید حاجتی» ، با اشاره به وجود بیماری کرونا در کشور و اجرای فعالیت‌های ورزشی متناسب با این شرایط اظهار کرد: تحقیقات صاحبان نظر نشان می‌دهد نقش ورزش و فعالیت‌های بدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار پر اهمیت است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان افزود: از این رو هیات ورزش‌های همگانی خوزستان از ابتدای ظهور و بروز ویروس کرونا فعالیت‌های زیادی را به اجرا گذاشته است که مهم‌ترین این برنامه‌ها، اجرای پویش «آماده باش» در کشور بود.

وی با اشاره به مشارکت بالای خوزستانی‌ها در پویش «آماده باش» تصریح کرد: یک‌هزار و ۸۴۴ برنامه در طول ۲۰ روز در کمیته‌ها و هیات ورزش‌های همگانی استان برگزار شد که شامل ۳۲ مسابقه ورزشی، ۲۸ چالش ورزشی، ۷۴ گفت‌وگوی زنده، ۱۹ جشنواره، ۲۰ برنامه تلویزیونی بود و در حوزه تولید محتوا نیز ۲۳۵ ویدئو، ۴۱۰ موشن‌گرافی، ۱۵۲ پوستر، ۵۰ بروشور و … برای این پویش از سوی کمیته‌های خوزستانی تولید شد.

حاجتی به مقام‌های کسب شده هیات ورزش‌های همگانی خوزستان در این پویش کشوری اشاره کرد و ادامه داد: در آئین ویدئوکنفرانسی اختتامیه پویش ملی آماده‌باش برای مبارزه با کرونا، هیأت ورزش‌های همگانی خوزستان از ۱۰ بخش این پویش درمیان استان‌ها رتبه‌های برتر کشور را کسب کرد.

وی اضافه کرد: خوزستان در بین سایر استان‌ها رتبه اول کشوری در بخش موشن‌گرافی، رتبه دوم کشوری در بخش جشنواره‌های مجازی، رتبه دوم کشوری در بخش تولید محتوای روزانه، رتبه سوم کشوری در بخش رادیو را کسب کرد و در بخش‌های تولید محتوی بروشور مقام اول شایسته تقدیر و در بخش تولید محتوی پوستر نیز مقام سوم شایسته تقدیر را به دست آورد.

رئیس ورزش های همگانی خوزستان همچنین از کسب رتبه سوم این هیات در چالش پیاده‌روی خبر داد و عنوان کرد: این چالش در روز جهانی پیاده‌روی از سوی انجمن بین‌المللی تفیسا (TAFISA)، در راستای بهبود سلامت عمومی و اعتلای نام کشور عزیزمان ایران در سطح جهان در سطح کشور برگزار شد و در این چالش از همه مردم عزیز دعوت شد تا در این چالش شرکت کنند.

وی ابراز کرد: این چالش در ساعت روز (یک‌شنبه ۱۳ مهر) در فضای مجازی با هشتگ‌های #Worldwalkingday و #Iranwwd برگزار شد و مردم و مسئولان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلیه پارک‌های استان و در محیط های باز حضور یافته و با تهیه فیلم های کوتاه در این پویش شرکت کردند.

حاجتی هدف از برگزاری این چالش را ضرورت فعالیت بدنی و انجام پیاده‌روی روزانه به مدت ۲۰ دقیقه دانست و بیان کرد: عدم تحرک بدنی عوارض برای مردم جهان از جمله چاقی، دیابت، چربی ایجاد کرده که با اجرای این چالش تلاش شد اهمیت داشتن فعالیت بدنی از جمله انجام پیاده‌روی روزانه را به تک تک شهروندان گوشزد کنیم.

 

وی یاد آور شد: کاهش وزن، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم فشار خون، کاهش ابتلاء به سرطان‌ها، کاهش خطر دیابت، تقویت قلب و عروق، تقویت ماهیچه و استخوان‌ها، کاهش استرس و جلوگیری از زوال عقل تنها بخش‌هایی از فواید پیاده‌روی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا