اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز ، «فرهاد ابول‌نژادیان» شنبه ‌۱۹ مهر در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۵ بیمارستان خوزستان مشغول درمان بیماران کرونایی هستند اظهار کرد: بعضی از آنها بیمارستان معین هستند مانند رازی، فاطمه زهرا و امیرالمومنین اهواز و طالقانی آبادان که به صورت کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند  افزود: از این تعداد، ۲۳۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و ۶۲۰ بیمار در بخش‌های عادی در حال درمان هستند.

وی از مردم استان خواست تا اهتمام جدی‌تری به موضوع کرونا داشته باشند و اضافه کرد: بیشترین رکورد بیماران بستری را در پیک دوم ۱۱۰ نفر بود که در چهار روز اخیر اتفاق افتاد؛ متوسط بیماران مبتلا در استان روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر هستند و خوشبختانه هنوز آمار فوتی‌ها تک رقمی است.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه هرچه تعداد بیماران بیشتر شود ۲ هفته بعد آمار بیماران مراقبت ویژه و فوتی‌ها نیز بالاتر می‌رود‌ تصریح کرد: از سازمان‌ها می‌خواهیم با مصوبات ستاد کرونا استان همکاری، همیاری و اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی ابراز کرد: بسیاری از خانواده‌ها به صورت دسته‌جمعی مراجعه می‌کنند که مشخص است این آلودگی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و یا برخی دیگر از چند فامیل نزدیک مبتلا می‌شوند که نشان‌دهنده دورهمی‌های خانوادگی است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا از مردم خواست تا برای مدیریت این وضعیت، دید و بازدیدها را متوقف کنند و گفت: در اسفند و فروردین ماه مردم به علت نگرانی و ترس، کمتر به دید و بازدیدها می‌رفتند و به همین علت آمار مبتلایان کمتر بود، اما شب‌های گذشته وضعیت پارک‌ها و بوستان‌ها در شهرهای مختلف نشان‌دهنده توجه و اهتمام کمتر مردم است که انتظار می‌رود بیشتر رعایت کنند.

وی در خصوص داروهای تقلبی در استان عنوان کرد: ما کاملا بر چرخه دارو در خوزستان مسلط هستیم و داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داروها را از شرکت‌های پخش دارویی مشخص تهیه می‌کنند؛ هیچ داروخانه‌ای اجازه خرید از خارج از این چرحه را ندارد و تاکنون داروی تقلبی در خوزستان کشف نشده است.

ابول‌نژادیان خاطر نشان کرد: همه داروها از طریق بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرند و بیماران برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان هدایت نمی‌شود.

وی با اشاره به فصل پاییز و بارندگی‌های حساسیت‌زا بیان کرد: بر اساس شورای سلامت استان شهرداری‌ها از مرداد ماه شروع به هرس درختان کونوکارپوس در شهرها کردند و بیمارستان‌ها نیز در حال حاضر تمام داروهای تنفسی را دپو کردند و دستگاه‌های تنفسی آماده هستند و کادر درمانی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه کسانی که سابقه حملات تنفسی در سال‌های گذشته را داشتند حتما به پزشک خود مراجعه کنند اذعان کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که اشخاص در بارندگی دچار مشکل می‌شوند التهاب راه‌های هوایی است.

وی در پایان یاد آور شد: افرادی که سابقه قبلی، آسم و بیماری‌های آلرژیک دارند باید اکنون جهت درمان به پزشک مراجعه و قبل از شروع بارندگی التهابی که در راه‌های هوایی است را کمتر کنند تا شانس بروز این اتفاق در آنها کمتر شود؛ اگرچه توصیه ما به این افراد این است که به محض اینکه هوا ابری شد در خانه‌ها بماند و پنجره‌ها را ببندند و داروهای تنفسی خود را استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا