ایران و جهان

با ترس و لرز وارد «زمین گرم» شدم/ تلاشم در سریال عسگرپور دیده نشد


دنیا مدنی بازیگر سریال تلویزیونی «زمین گرم» درباره همکاری با سعید نعمت‌الله در اولین تجربه کارگردانی‌اش به خبرنگار مهر اظهار داشت: چند باری به پروژه‌هایی که سعید نعمت‌الله به عنوان فیلمنامه‌نویس فعالیت داشت رفته بودم اما نمی‌شد همکاری کنم تا اینکه در سریالی که خودش کارگردانی کرد این طلسم شکسته شد. شنیده بودم که نعمت الله سخت‌گیر است و سلیقه متفاوتی نسبت به باقی کارگردانان دارد. برای همین با ترس و لرز سر صحنه رفتم اما با شخصیت متفاوتی مواجه شدم که صبور است، با بازیگر همراه است و او را هدایت می‌کند.

مدنی درباره ادبیات و لحن دیالوگ‌های سریال‌های نعمت‌الله اظهار کرد: دایره لغات نعمت‌الله در زندگی عادی و در ارتباط با دیگران هم فرق می‌کند و نگاه و دیدگاه خودش را دارد. کنار هم قراردادن برخی واژگان در دیالوگ‌های نعمت الله گاهی برای بازیگر سخت می‌شود. خودش معتقد است برای بازیگران تازه‌کارتر مثل من فک را راه می‌اندازد که درست هم هست و از این حیث فکر می‌کنم گفتن دیالوگ‌های نعمت‌الله خودش نوعی تمرین بیان است.

این بازیگر در پاسخ به اینکه این دیالوگ‌ها گاهی نقش‌ها را تصنعی می‌کند، گفت: بستگی به بازیگر دارد که باید دیالوگ را مال خود کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد تصنعی می‌شود.

بعد از سریال عسگرپور فکر می‌کردم بیشتر دیده شوم

مدنی که اولین تجربه جدی‌اش در بازیگری تلویزیون به سریال «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور برمی‌گردد درباره اینکه چقدر بعد از آن سریال پیشنهادهای مختلف داشته است، گفت: از خوش اقبالی من بود که توانستم در سریالی به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور بازی کنم که قصه‌اش با یک چالش مهم مواجه بود. قصه این سریال سکانسی از تجاوز داشت که برای اولین بار در تلویزیون به تصویر کشیده می‌شد. خیلی‌ها هم واکنش داشتند و می‌گفتند از پس آن نقش و آن موقعیت برآمده‌ام چون چنین نقشی را در دیالوگ نمی‌توان گفت. با این حال تصور می‌کردم این تلاش بیشتر دیده شود و پیشنهادهای مختلفی بعد از آن به من ارائه می‌شود اما برخلاف تصورم خیلی زمان برد تا پیشنهادهای دیگری برسند.

وی درباره این چند سال فاصله تا امروز که دوباره در «زمین گرم» بازی می‌کند، گفت: در این مدت چند باری هم قرار شد با کارگردانان مختلف کار کنم اما در مواردی به دلیل ماجراهای مالی نمی‌شد چون میزان دستمزدهای پیشنهادی کم بود و یا با چند تئاتر تداخل داشت.

دستمزد بازیگران تازه کار تلویزیون از تئاتر هم کمتر است

مدنی درباره دستمزدهای بازیگران تازه کار اضافه کرد: دستمزدهایی که به ما پیشنهاد می‌شود گاهی از دستمزد تئاتر هم کمتر است. این دستمزدها برای بازیگرانی که مشخصاً برای تلویزیون کار می‌کنند مناسب است.

این بازیگر که دختر رویا تیموریان است درباره اینکه چقدر ممکن است حضورش در سینما و تلویزیون محصول روابط خانوادگی دانسته شود، گفت: من هر کار و تلاشی هم از سوی خودم انجام دهم باز هم این تصور اشتباهی وجود دارد. اتفاقاً من در آثاری حضور داشتم که رویا تیموریان در آنها نبوده است که بخواهد تماس بگیرد و من را به تهیه کننده و کارگردان پیشنهاد بدهد. به ویژه که او اصلاً چنین اخلاقی ندارد. من خودم احساس می‌کنم باید زمان بگذرد تا بتوانم خود را اثبات کنم و این تصور را بر هم بزنم.

بازیگر «زمین گرم» اضافه کرد: اتفاقاً اگر این تصور که خانم تیموریان مرا حمایت می‌کند و با ارتباط برایم نقش می‌گیرد واقعی بود من الان خیلی جلوتر بودم. ذهنیت غلطی وجود دارد که دختر جوانی که به طور مثال مهندسی برق خوانده و بعد به آموزشگاه رفته است، بیشتر حرفه‌ای است تا من که در پشت صحنه تئاتر بزرگ شده‌ام. خانواده‌ام هنری بوده‌اند و تا به حال یک فیلم برای تفریح ندیده‌ام و هر بار فیلمی با اعضای خانواده دیده‌ایم آن را با هم تحلیل کرده‌ایم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا