ایران و جهان

بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند/ خوی آمریکایی‌ها سلطه‌گری است


فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: استراتژی مقامات آمریکا یکسان است و تغییر رؤسای جمهور این کشور نمی‌تواند باعث تغییر استراتژی مقامات این کشور شود.

وی بیان کرد: مقامات آمریکا بر اساس یک استراتژی ثابت حرکت می‌کنند که نوع استراتژی آنان هم سلطه‌گری است، درواقع خوی سلطه‌گری در دستور کار اتاق فکر تصمیم‌گیران آمریکاست و در این اتاق فکر لابی صهیونیست‌ها هم بسیار مشهود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تغییر رؤسای جمهور آمریکا صرفاً می‌تواند در تاکتیک‌ها تأثیرگذار باشد به گونه‌ای که نوع نگرش اوباما با ترامپ متفاوت بود اما از حیث سلطه‌گری و جنگ‌طلبی، آنان هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

مالکی متذکر شد: در زمان همه رؤسای جمهور آمریکا دیدیم که آمریکا به کشورهای مظلوم حمله کرد، بسیاری از کشورها از جمله افغانستان را به خاک و خون کشید و این مسئله نشان می‌دهد که ذات رؤسای جمهور آمریکا از این حیث با یکدیگر یکسان است و فرقی با هم ندارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه مقامات آمریکا خوی ددمنشانه دارند، گفت: شاهد این مدعا آن است که آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما هم مراسم عزا و عروسی مردم پاکستان و افغانستان را به خاک و خون می‌کشید و هنوز هم این شرایط ادامه دارد.

وی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که اگر بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، قرارداد برجام احیا می‌شود؛ بنده چنین اعتقادی ندارم چرا که مقامات آمریکا از یک استراتژی ثابت پیروی می‌کنند و به دنبال زورگویی هستند که ما زیر بار حرف زور نمی‌رویم.

مالکی گفت: چه بایدن و چه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شوند، در ارتباط با ایران هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد شد؛ برای جمهوری اسلامی ایران هم تفاوتی ندارد که کدام یک از آنان رئیس‌جمهور آمریکا شوند چرا که مقامات آمریکا همگی خوی سلطه‌طلبی دارند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا