ایران و جهان

ارسال بیش از ۹۰۰۰ اثر به جشنواره فیلم مقاومت


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عظیمی میرآبادی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه در شرایط سخت کسانی از خسران نجات می‌یابند که ایمان و عمل صالح داشته و یکدیگر را به صبر و تحمل توصیه کنند، اظهار کرد: در روزگار سختی قرار داریم و باید خود را آماده کنیم ظهور منجی عالم بشریت فریاد بزنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید بدانیم وظیفه ما به عنوان یک فرد کوچک از جامعه هنرمندان چیست، افزود: امام راحل فرمودند اسلام سنگر کلیدی جهان را فتح خواهد کرد این دعا و آرزو نبوده بلکه یک خبر است که قطعاً اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

عظیمی میرآبادی در ادامه یکی از این سنگرهای کلیدی را سینما دانست و گفت: باید برای فتح این سنگر اقدام کنیم باید بدانیم در این مسیر به چه راهبرد، سیاست، پشتیبانی و انگیزه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با موجی از آثار به ویژه کشورهای خارجی مواجه بودیم، تصریح کرد: آثار ارسالی در میان جشنواره‌های برگزار شده بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار اثر به دبیرخانه‌های این جشنواره ارسال شده است، گفت: این تعداد در مقایسه با سایر جشنواره‌ها رشد پنج برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشارکت هنرمندان ۱۳۲ کشور در این جشنواره، افزود: بخشی از این تعداد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ اثر مربوط به فیلمسازان بسیجی است که بخشی از آن نیز مربوط به هنرمندان بسیجی استان گیلان است.

عظیمی میرآبادی افزود: این جشنواره از دو روز پیش آغاز و تا هفته بسیج و همچنین دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه هنرمندان نمایش صحنه‌های مقاومت و ایستادگی ملت ایران است، بیان کرد: فیلمسازی هزینه بسیار دارد و باید همه ارگان‌ها و نهادها در این زمینه حمایت لازم از هنرمندان و حوزه هنر انجام دهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا