ایران و جهان

پایان نشست اتحادیه عرب بدون محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی


به گزارش خبرگزاری مهر، در پی کارشکنی برخی کشورهای عربی، نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب بدون محکوم کردن سازش با رژیم اشغالگر قدس به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست پیش نویس قطعنامه‌ای که فلسطین علیه عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، ناکام ماند.

در این پیش نویس با محتوای توافق سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی مخالفت شده بود و مفاهیم مندرج در این توافق را ضربه به اصول و آرمان‌های فلسطینی دانسته بود.

در همین راستا، سفیر فلسطین گفت که در ۱۵۴ امین نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که به ریاست فلسطین برگزار شد، چندین ساعت پیرامون بندی از پیش نویس قطعنامه فلسطین علیه سازش امارات با اسرائیل بحث شده و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم اصرار داشته است تا اتحادیه عرب با صدور یک تصمیم یا قطعنامه نقض طرح صلح عربی را محکوم کند.

«مهند عکلوک» افزود: پس از بحث و گفتگوهای سه ساعته، برخی از کشورهای عربی با درج عبارت محکومیت نقض تصمیم‌های عربی در قطعنامه مخالفت کردند و به همین دلیل بند مربوط به توافق سه جانبه امارات، آمریکا و اسرائیل کنار گذاشته شد و به دنبال آن پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از طرف دولت فلسطین هم لغو شد و به اتخاذ سایر تصمیمات معمول در مورد موضوع فلسطین اکتفا گردید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا