ایران و جهان

هیچ کارت بازرگانی متعلق به شرکت‌های تولیدی تعلیق نشده است


به گزارش خبرنگار مهر، حمید زادبوم ظهر امروز در حاشیه نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان استان البرز، در جمع خبرنگاران در خصوص کارت‌های بازرگانی تعلیق شده یا ابطال کارت‌ها، اظهار کرد: مشکلی که در خصوص کارت‌های بازرگانی اشاره می‌شود بحث تمدید است که این مشکل رفع شده و در خصوص تعلیق کارت‌های بازرگانی، اصولاً هیچ کارت بازرگانی شرکت تولیدی را تا به امروز تعلیق نکردیم.

وی با بیان اینکه در مورد شرکت‌های بازرگانی که تعهد ارزی آنها صفر درصد بوده، شرایط متفاوت است، تصریح کرد: بر اساس تصمیم مشترک وزارت صمت، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک ایران در کارگروه پایش رفتار تجاری، کارت بازرگانی آن دسته از صادرکنندگان که تولیدی نیستند و هیچ تعهد ارزی در دو سال گذشته ایجاد نکردند، فعلاً تعلیق شده که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کارت‌های بازرگانی شرکت‌هایی که به تعهد ارزی خود عمل نکرده‌اند، به محض اینکه بانک مرکزی گزارش رفع تعهد آنها را تأیید کند، از تعلق خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه جای نگرانی برای تولیدکنندگان وجود ندارد، ادامه داد: امیدواریم صادرکنندگان بتوانند در سال جاری با وجود همه مشکلات موجود، ارز صادراتی را برگرداند تا ارز مورد نیاز مواد اولیه و کالاهای اساسی را تأمین کنیم.

زادبوم با بیان اینکه البرز دارای ظرفیت بالایی در تولیدات صنعتی و کشاورزی است، گفت: بخش مهمی از محصولات کشاورزی صادراتی از این استان تأمین می‌شود؛ همچنین امروز صنایع مختلف و برندهای متعددی در این استان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه دائمی که اتاق بازرگانی البرز برقرار کرده است، نشانگر بخش کوچکی از ظرفیت موجود استان است که جا دارد گسترش یابد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز طی نشستی با صنعتگران و صادرکنندگان از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادیم، بیان کرد: طبیعتاً بخشی از مشکلات برای همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان وجود دارد و بخشی هم مختص استان البرز است؛ بخشی از این مشکلات را امروز پیگیری خواهیم کرد و بخش دیگر در نشست‌ها و مذاکرات دوجانبه ما و صادرکنندگان و تولیدکنندگان حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خود موظف به تحقق جهش تولید و توسعه صادرات می‌دانیم، متذکر شد: این موضوع برای کشور دارای اهمیت است و بر این اساس باید مشکلات تولیدکنندگان استان که بخش مهمی از اشتغال کشور را حمایت می‌کنند؛ پشتیبانی کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا