ایران و جهان

همواره در کنار ملت های دوست همسایه خواهیم بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دومین نشست «توسعه همکاری با همسایگان» که برای بررسی راههای تقویت هر چه بیشتر روابط با کشورهای همسایه و با حضور وزیران مرتبط در کابینه و رؤسای کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های دوجانبه برگزار شد، گفت: تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش مهمی در عبور از مشکلات ایفا کند.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید مجدد بر این موضوع که روابط خارجی معنای گسترده و بسیار وسیع‌تری از سیاست خارجی دارد، گفت: البته سیاست خارجی بر عهده وزارت خارجه است و در زمینه روابط خارجی همه وزارتخانه‌ها از فرصت ارتباط و تبادلات خارجی برخوردارند و باید از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری نمایند.

روحانی با بیان اینکه ملت و دولت ایران همواره در کنار ملت و دولت‌های دوست و برادر همسایه بوده و از گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای با همسایگان استقبال می‌کند، گفت: ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با صمیمیت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم. اقتصاد هماهنگ و اشتراکی در منطقه به تأمین صلح و امنیت کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور تقویت رفت و آمد میان ملت‌های منطقه و توسعه گردشگری، سرمایه گذاری‌های مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی و مالی میان همسایگان را گامی مهم و ارزنده در مسیر تقویت بیش از پیش روابط خواند.

در این جلسه پس از گزارش وزرای مختلف، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل و تبادل کالا میان بخش‌های خصوصی ایران و کشورهای همسایه از دیگر مواردی بود که در جلسه «توسعه همکاری با همسایگان» مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت.
 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا