ایران و جهان

نماهنگ عاشورایی «وداع» تماشایی شد/جدایی سلطان تشنه لب از خیمه‌گاه

به گزارش خبرنگار مهر، «وداع» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات تولید شده از سوی مرکز موسیقی «مأوا» با نوای شهروز حبیبی، سید مجید بنی فاطمه و احمد فتلاوی است که در قالب یک نماهنگ انیمیشنی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد دانیال عطوفی، تهیه‌کنندگی صوت طاها چوگان باز به سرانجام رسیده است، امروز سه شنبه چهارم شهریور ماه با حضور تعدادی از عوامل اجرایی این اثر در خبرگزاری مهر رونمایی شد.

در این مراسم که بخش پایانی آن نیز با مرثیه‌خوانی شهروز حبیبی خواننده و ذاکر اهل بیت (ع) همراه بود، محمد دانیال عطوفی تهیه‌کننده و کارگردان، طاها چوگان‌باز تهیه‌کننده صوت، محمد توسلی مدیر روابط عمومی مرکز موسیقی مأوا و شهروز حبیبی به معرفی این پروژه پرداختند.

محمد دانیال عَطوفی کارگردان و تهیه‌کننده پروژه «وداع» در این نشست رسانه‌ای بود که درباره ایده و طرح چنین پروژه‌ای توضیح داد: اثر «وداع» به نوعی ادامه پروژه «وی آر کربلا» مجموعه ماست که چهار سال پیش استارت آن زده شده بود. جالب اینکه در پروژه قبلی یک گروه از کشور دانمارک ایده‌ای داشتند که بر اساس تصمیم گرفتند فضای کربلا را به صورت انیمیشن نشان بدهند که خوشبختانه این پروژه مشترک به سرانجام رسید و با وجود اینکه مدت زمان تولید آن ۹ ماه طول کشید اما دربرگیرنده فضایی شد که در محرم سال گذشته مردم از آن استقبال کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان کیفیت اثر به قدری بود که پروژه ضمن نمایش در راهپیمایی اربعین، فضای بین‌الحرمین حتی در کشورهای اروپایی نیز به نمایش درآمد و بازخوردهای خوبی را نیز دریافت کرد.

کارگردان نماهنگ «وداع» ادامه داد: ما هم بر اساس این میزان استقبال و با عنایت به نام حضرت سیدالشهدا (ع) این راه را ادامه دادیم و انیمیشن‌های دیگری چون «برادر» و «دل زار زینب (س)» را نیز تولید کردیم که در شبکه‌های مختلف رسانه ملی هم پخش شد. همین شرایط موجب شد تا ما وارد تولید یک کار متفاوتی باشیم که شکل دهنده مجموعه «وداع» شد. شرایطی که موجب شد ما در اواسط کار با دوستان مرکز موسیقی «مأوا» آشنا شده و فضای کار به سمتی ببریم که اکنون منجر به تولید یک اثر سه زبانه شد. اثری که به اعتقاد دارای کیفیت‌های خوبی به لحاظ فنی است و می‌تواند به عنوان یکی از آثار متفاوت در این حوزه محسوب شود.

نماهنگ انیمیشنی «وداع» به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با موضوع غروب عاشورا در مرکز ماوا تولید شده است. این نماهنگ لحظه خداحافظی حضرت سیدالشهداء (ع) با حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را به سه زبان فارسی، عربی و آذری به تصویر کشیده است.

نسخه فارسی این نماهنگ با صدای سید مجید بنی فاطمه، نسخه ترکی با صدای شهروز حبیبی و نسخه عربی با صدای احمد فتلاوی تولید شده است.

این در حالی است که نسخه فارسی اثر امشب سه‌شنبه چهارم شهریور ماه حین برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا هیأت «ریحانه الحسین (ع)» با مداحی سید مجید بنی فاطمه رونمایی خواهد شد و نسخه ترکی و عربی اثر نیز در روزهای آینده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر نسخه ترکی نماهنگ «وداع» را در ضمیمه این خبر و برای نخستین‌بار منتشر می‌کند.

در این نماهنگ کارگردان و تهیه‌کننده محمد دانیال عطوفی، تهیه‌کننده صوت طاها چوگان باز، تنظیم نسخه فارسی و ترکی احسان جوادی و تنظیم نسخه عربی محمّد المهند عوامل اجرایی این محصول را تشکیل می‌دهند.

گزارش مشروح این نشست طی روزهای آینده در خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا