اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان خبرداد : اختصاص ۶۵ درصد از فروش شرکت فولاد به صنایع خوزستان/ درمانگاه تخصصی قلعه چنعان آماده بهره برداری است

وی افزود  بی شک اگر همه شرکت‌ها به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند این روند  منجر به پایداری امنیت در جامعه می شود دیگر نیازی به حضور دولت نیست.

وی عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان از ابتدای امسال حدود ۶۵ درصد از فروش داخلی خود را به صنایع استان اختصاص داده است.باتوجه به وجود هفت شرکت نوردی در استان از جمله فولاد اکسین و گروه ملی ، شرکت فولاد خوزستان همواره متعهد بوده که به صنایع استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: فولاد اکسین در سال ۹۷ تا مرز ورشکستگی پیش رفت اما اکنون به یک شرکت سودآور تبدیل شده است. این شرکت در صادرات محصولات خود با مشکل مواجه است و در حال حاضر تمام صادراتشان را ما انجام می دهیم که این موضوع نشان می دهد شرکت فولاد خوزستان همواره به دنبال کمک کردن به دیگر شرکت های فولادی است.

وی عنوان کرد: از مردادماه سال ۹۸ تا پایان مرداد امسال، سهام فولاد خوزستان نسبت به همه شرکت‌ها رشد خوبی داشته است؛ سهام شرکت فولاد خوزستان ۳۷۷ درصد رشد داشته در حالی که سهام شرکتهای ذوب آهن، فولاد مبارکه و فولاد خراسان در رتبه های بعدی قرار دارند.

محمدی ادامه داد: با توجه به تحریم نفت ایران، صنایع فولادی می توانند جایگزین مناسبی برای نفت کشور بوده و برای کشور ارزآوری داشته باشند. شرکت فولاد خوزستان سالانه حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد. فولاد خوزستان ازجمله معدود شرکت هایی است که تمام مبالغ حاصل از ارزآوری را به موقع تحویل بانک مرکزی می دهد در حالی که بسیاری از شرکت ها این موضوع را به درستی انجام نمی دهند. 

وی با بیان اینکه همه شرکت های فولادی باید کف عرضه را رعایت کنند گفت: به عنوان مثال شرکتی که در زمینه فولاد فعالیت می کند باید ۶۰ درصد از محصولاتش را در بورس عرضه کند اما متاسفانه سال گذشته ۲۰ درصد و امسال ۴۰ درصد از محصولاتشان را در بورس عرضه کردند که اگر نظارت بر این موضوع بیشتر شود روند کارها بهتر می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد افزود: شرکت فولاد خوزستان برای کاهش آلایندگی ها، طی سال های گذشته حدود ۱۰۱ پروژه زیست محیطی به ارزش ۸۸۰ میلیارد ریال انجام داده است و برای سال آینده ۲۷ پروژه بزرگ زیست محیطی با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است که تلاش می کنیم هر چه سریعتر به انجام برسند. همچنین سالانه حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های زیست محیطی به شهرداری اهواز پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: برابر استاندارد، هر شرکت موظف است ۲۵ درصد محیط خود را به فضای سبز اختصاص دهد که شرکت فولاد خوزستان با دارا بودن ۴۸۰ هکتار مساحت، در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است از سوی دیگر  ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم و ۷۰ هزار نفر غیرمستقیم در شرکت فولاد خوزستان مشغول به کار هستند.

محمدی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه بهداشتی و زیست محیطی در کنار مردم استان باشیم افزود: کار ساخت درمانگاه تخصصی و مجهز در منطقه قلعه چنعان به پایان رسیده واین مرکز آماده بهره‌برداری است همچنین احداث یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در منطقه ۳۰۰ دستگاه آغاز شده و امیدواریم ظرف ۲ سال آینده تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت فولاد بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان خود را ملزم می داند که علاوه بر تولید در حوزه خدمات رسانی در کنار مردم باشد. از ابتدای امسال به دلیل شیوع کرونا تنها شرکتی هستیم که رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی را در کل کشور به ثبت رساندیم  و این موضوع باعث شد تا در حال حاضر پنج درصد از برنامه تولیدمان جلوتر باشیم.

وی افزود: ظرف چهار سال آینده حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال در حوزه طرح های توسعه ای، سرمایه گذاری می کنیم. با توجه به مسائل اقتصادی کشور و وجود تحریم ها، بودجه های اقتصادی کمتر شده است و بدین ترتیب محرومیت ها بیشتر می شود و افراد بیشتری به قشر فقرا اضافه می‌شوند البته فولادخوزستان وظیفه خود می داند که در رفع این محرومیتها کمک کند هر چند دستگاه های متولی هم باید به وظایف خود عمل کنند.

محمدی با بیان اینکه اکنون بازار سهام، ریزشی است گفت: یکی از اقدامات ما که به افزایش ارزش سهام کمک‌ می کند بحث تکمیل زنجیره فولاد خوزستان است. اگر فولاد اکسین به تملک شرکت فولاد خوزستان درآید خود به خود ارزش سهام فولاد خوزستان رشد خواهد کرد.

وی گفت: یکی از طرح های توسعه ای ما، احداث ماشین ریخته گری است که امسال عملیات اجرایی این پروژه را شروع می کنیم. این طرح با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون دلار یکی از پروژه های بزرگ جنوب کشور است و از این طریق می توانیم اسلب لوله های نفتی را تهیه کنیم. یکی دیگر از کارهای مهم ما ساخت کارخانه کُک سازی (یکی از موارد مورد نیاز صنایع پتروشیمی) در منطقه اروند است که می توان گفت فولاد خوزستان درحال حاضر تنها شرکت در کشور است که در کُک سازی فعالیت می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا