ایران و جهان

لزوم تبیین حقیقت عاشورا/قیام امام حسین (ع) ایستادگی مقابل ظلم بود


به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کامیاران، حاج ماموستا شیخ محسن حسینی با یادآوری اهمیت توجه به قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) گفت: علمای اهل سنت به زیبایی و به درستی، محبت به اهل بیت و ائمه را در بیانات خود تبیین کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه قیام امام حسین (ع)، گفت: بسیاری از بزرگان اهل سنت، مطالعه در زندگی و سیره امام حسین (ع) و حرکت در مسیر آزادی خواهی وی را رحمت و سرفرازی می‌خوانند.

ماموستا حسینی افزود: امام محمد غزالی (رض) هم به عنوان عارف بزرگ اهل سنت به صورت ویژه ای در نوشته‌های خود، نقش امام حسین (ع) در گسترش دین مبین اسلام را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه اهل سنت کامیاران با بیان اینکه قیام عاشورا ایستادگی در برابر ظلم بود، اظهار کرد: درس آزادگی امام حسین (ع) در بسیاری از مکتب‌های دینی دنیا نیز مورد توجه است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین حقیقت عاشورا برای همه بشریت به ویژه جوامع اسلامی، گفت: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به صورت ویژه تشریح آن برای نسل جوان دنبال شود.

وی در پایان، شهادت امام حسین (ع) را به همه مردم شیعه و سنی و کسانی که رهروان راه آن حضرت هستند تسلیت گفت و بر الگو گرفتن همه بزرگان دین مبین اسلام به ویژه ائمه تاکید کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا