ایران و جهان

طرح صلح عربی خطرناکتر از اعلامیه بالفور است


به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طرح صلح عربی را خطرناک‌تر از بیانیه بالفور دانست و افزود که فلسطین از نهر تا بحر حق فلسطینی‌ها است.

«زیاد النخاله» در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که مقاومت برای هرگونه نبرد آینده و رویارویی‌های روزانه با رژیم اشغالگر آماده است و وظیفه دارد به هر تجاوزی پاسخ دهد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه تمام فلسطین اشغالی هدفی برای موشک‌های مقاومت است و در جنگ با دشمن خطوط قرمزی وجود ندارد، افزود: ما در جنگ هستیم، جنگ و بمباران غزه و تجاوزات در غزه.

زیاد النخاله اوضاع غزه را شکننده توصیف کرد و گفت: مقاومت ناتوان نیست و توانمندی‌های خود را دارد، آرام سازی الزام آوری وجود ندارد. جنگ در جریان است و ما با امکانات مختلف خود چه در مرزها یا غلاف غزه و یا عمق فلسطین اشغالی به آن پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تغییرات مهمی در شرایط فلسطین اتفاق خواهد افتاد، افزود: ما با جنگ و درگیری مداوم در مرزهای نوار غزه مواجه هستیم.

النخاله ضمن تاکید بر پایبندی به بیانیه توافقی اخیر فلسطینی‌ها که بر گزینه مقاومت مردمی تاکید دارد، گفت: کشورهایی که با رژیم اشغالگر در واشنگتن توافقنامه امضا کردند، از اساس با ما نبودند و بحرین و امارات هم مشغول جنگ با رژیم صهیونیستی نبودند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین با بیان اینکه کشورهایی که با رژیم اشغالگر توافقنامه امضا کردند تغییرات منطقه‌ای مهمی نمی‌توانند ایجاد کنند، بر ضرورت اتکای مردم فلسطین به خودشان تاکید کرد.

النخاله در خصوص موضع جهاد اسلامی در قبال طرح صلح عربی تاکید کرد: این طرح از بیانیه بالفور خطرناک‌تر است چرا که رژیم را به رسمیت می‌شناسد و ما موافق آن نیستیم.

دبیرکل جهاد اسلامی تصریح کرد: ما وارد مرحله جدیدی از ائتلافات شدیم و موضع ایران برای فلسطین مهم است. حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین بسیار حائز اهمیت است. موضع ترکیه هم که هرچند آرام بود اما تأثیر خود را دارد اما موضع عربی حزن انگیز است.

زیاد النخاله در خصوص احتمال عادی سازی روابط بین ریاض و رژیم صهیونیستی هم گفت: با توجه به موقعیت مذهبی عربستان چه بسا وارد شدن این کشور به خط عادی سازی از آنچه در سابق اتفاق افتاده است، متفاوت باشد.

دبیرکل جهاد اسلامی تاکید کرد: عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی از آسمان مکه مکرمه و مدینه منوره امری خفت بار و اسفناک است.

وی همچنین اظهار داشت که اگر حمایت عربستان نبود بحرین به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام نمی‌کرد و حتی صحبت از عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم اشغالگر هم خطرناک است و پیامدهایی به دنبال دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا