ایران و جهان

جلوگیری از خروج زائران اربعین/ موکبی در مرزها برپا نخواهد شد


به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله حیاتی عصر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: بر اساس اعلام مسئولان کشور عراق و بر حسب تدابیر ستاد مرکزی اربعین، امسال مرزهای خوزستان و همچنین دیگر مرزهای کشور جمهوری اسلامی، پذیرای مسافران اربعین نخواهند بود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت برای حضور در راهپیمایی اربعین در عراق مصوبه ستاد ملی کروناست، افزود: بر این اساس از همه هموطنان درخواست می‌شود تا از هرگونه تجمع و دسته روی به سمت مرزهای خوزستان خودداری کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در ادامه گفت: پیش از این نیز دولت عراق اعلام کرده بود که به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش مهمانان خارجی را در اربعین امسال ندارد.

وی بیان کرد: در این راستا تمهیدات و مراقبت لازم برای خروج احتمالی زائران به صورت غیرقانونی از مرزهای استان خوزستان اعمال شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در ادامه با تأکید بر اینکه امسال به دلیل ممنوعیت تردد زائران به کشور عراق هیچ‌گونه موکب و زیرساختی در مرزهای خوزستان برپا نخواهد شد، عنوان کرد: در صورتی که هموطنان قصد مراجعه را به مرزهای استان خوزستان داشته باشند، به دلیل نبود این زیرساخت‌ها با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود که با در نظر گرفتن این ممنوعیت‌ها از مراجعه به مرزهای خوزستان برای سفر به عراق خودداری کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا