اجتماعیاخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

بهره‌برداری از ۸۰ واحد مسکونی ایتام روستایی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان شامگاه یکشنبه ۲ شهریورماه اظهار داشت: این واحدها با کمک خیران مرتبط با موسسه خیریه اشرف الانبیا تهران و موسسه خیریه علی ابن ابیطالب(ع) خرمشهر و همچنین مشارکت با کمیته امداد استان احداث شده و به بهره برداری رسیدند.

مرتضی موصلی افزود: برای واگذاری واحدها در این مرحله خانواده هایی از آبادان، خرمشهر، اروند، کارون، شادگان، دشت آزادگان و هویزه انتخاب شدند و امید است در ادامه نیز بتوانیم قدم های موثرتری جهت تامین مسکن نیازمندان برداریم.

وی گفت: ۲۷ میلیارد ریال به صورت مشارکتی و بلاعوض برای احداث این واحدهای مسکونی روستایی هزینه شده است ضمن اینکه ۲۴ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات بانکی به ساخت این واحدهای مسکونی اختصاص یافت.

وی بیان کرد : واحدهایی که ساخته شده در متراژ بین ۵۵ و ۹۵ متر بوده و براساس تعداد اعضای خانوار تحویل داده شده و تمامی نکات فنی مورد نیاز زیر نظر کارشناسان مسکن و شهرسازی در این ساختمان ها در نظر گرفته شده است.

در دومین روز از هفته دولت ۸۰ واحد مسکونی ایتام روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و با مشارکت موسسه خیریه اشرف انبیاء به صورت نمادین در منطقه قلعه چنعان شهرستان کارون به بهره برداری رسید .

این واحدهای مسکونی درپی توافق‌نامه بین این ۲ موسسه خیریه و کمیته امداد با هدف کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان با محور تامین مسکن به بهره برداری رسید.

همچنین برخی از خانواده ها علاوه بر دریافت منزل قرار است با حمایت این موسسه های خیریه به مشهد مقدس اعزام شوند.

پیش از این نیز در ۲۵ مردادماه مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد خوزستان از آغاز عملیات احداث و بازسازی ۳۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و همکاری گروه جهادی موج الحسین در روستاهای محروم خرمشهر برای مددجویان خبر داده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا