ایران و جهان

بررسی افتخارت استقلال در جام حذفی/ آبی ها به دنبال هشتمین قهرمانی


به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در آخرین ساعات چهارشنبه ششم شهریور موفق شد با غلبه بر تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی برای دوازدهمین بار به فینال جام حذفی کشور راه پیدا کند تا در صورت قهرمانی برای هشتمین بار به عنوان رسیده باشد.

آبی پوشان که پر افتخار ترین تیم در مسابقات جام حذفی کشور هستند، برای اولین بار در فصل ۵۷-۵۶ و در دومین دوره این مسابقات به فینال رسیدند که در این بازی با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود هما را شکست داده تا نخستین قهرمانی شأن در جام حذفی را به دست آورند.

آبی پوشان دومین باری که به فینال جام حذفی کشور رسیدند، در سال ۶۹ بود و ششمین دوره این بازی‌ها بود و در حالی که در پایان ۱۲۰ دقیقه مقابل ملوان دیگر تیم فینالست به تساوی یک-یک رسیده بودند، در ضربات پنالتی این تیم ملوان بود که با نتیجه ۶ بر ۵ آبی پوشان را شکست داد تا آنها به نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کنند.

آبی پوشان در دهمین دوره جام حذفی در سال ۷۵ یکبار دیگر به دیدار پایانی رسیدند که در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانستند برق شیراز را با نتیجه ۵ بر یک شکست داده تا برای دومین بار فاتح این مسابقات شوند.

سال ۷۸ و در دوازدهمین دوره مسابقات جام حذفی استقلال و پرسپولیس در دیدار نهایی به هم رسیدند که در آن بازی پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید تا آبی پوشان یکبار دیگر در دیدار نهایی شکست را تجربه کنند.

آنها در سال ۷۹ یکبار دیگر به دیدار فینال جام راه یافتند و این بار توانستند با نتیجه ۳ بر یک تیم بهمن کرج را شکست داده تا یکبار دیگر جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرند.

آبی پوشان که نشان دادند تبحر خاصی در رسیدن به فینال جام حذفی دارند یکبار دیگر در سال ۸۱ و در پانزدهمین دوره جام حذفی به فینال راه یافتند و این بار در مجموع دو بازی رفت و برگشت فجر سپاسی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دادند تا قهرمان شوند.

در هفدهمین دوره مسابقات جام حذفی مربوط به سال ۸۳ دو تیم استقلال و سپاهان راهی دیدار نهایی شدند که طلایی پوشان اصفهان در مجموع دو بازی رفت و برگشت استقلال را با ۵ بر ۳ شکست دادند.

استقلال یکبار دیگر و این بار در سال ۸۷ به فینال جام حذفی رسید و در دیدار پایانی تیم پگاه گیلان حریف این تیم شد که آبی پوشان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک پیروز شده و بار دیگر جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر بردند.

آبی پوشان در بیست و پنجمین دوره جام حذفی شاهین بوشهر را در فینال جام حذفی رویاروی خود دیدند که در یک دیدار جذاب توانستند در ضربات پنالتی حریف شأن را با نتیجه ۴ بر یک مغلوب کرده و قهرمان این دوره از مسابقات شوند.

استقلالی‌ها در سال ۹۵ و در بیست و نهمین دوره مسابقات جام حذفی این بار ذوب آهن را در ضیافت پنالتی‌ها از پیش رو برداشتند تا قهرمانی جام حذفی را جشن گرفته باشند.

این تیم در سال ۹۷ برای یازدهمین بار در فینال جام حذفی حضور یافت و این بار موفق شد تیم خونه به خونه بابل را با نتیجه یک بر صفر شکست داده تا هفتمین قهرمانی حذفی خود را نیز جشن بگیرد.

آبی پوشان در سال ۹۹ بار دیگر به فینال این مسابقات رسیدند که این دوازدهمین حضور آنها در فینال است و در صورت غلبه بر تراکتور تبریز، هشتمین قهرمانی در مسابقات جام حذفی را تجربه می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا