ایران و جهان

انتقاد کارگردان «سرزده» از حضور بازیگران ترکیه‌ای در سینمای ایران


بهادر اسدی کارگردان و تهیه کننده سریال «سرزده» که این شب‌ها به عنوان محصول خراسان رضوی از شبکه یک پخش می‌شود به خبرنگار مهر بیان کرد: ما این سریال را در آنجا و با کمک صداوسیمای مشهد ساختیم و معتقدم فیلمساز باید به خودش زحمت بدهد و گاهی هم از مرکز و تهران خارج شود.

وی با اشاره به حضور بازیگران بومی مشهد در این سریال یادآور شد: ما در شهرستان‌ها کلی استعداد داریم که می‌توان در سریال‌ها از آن‌ها بهره گرفت. از طرفی اکثر بازیگران کنونی سینما و تلویزیون در همین شرایط تا ۱۴۰۲ قرارداد دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال کار هستند.

اسدی که در این سریال از چهره‌ها هم استفاده کرده است، گفت: من دوست دارم حرفم را با چهره‌ها بزنم. در این سریال هم ۷۰ درصد بازیگران چهره و ۳۰ درصد بومی هستند که از میان تئاتری‌ها انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به حضور بازیگران ترک در فیلم‌های سینمای ایران عنوان کرد: ما کمتر سراغ پرورش بازیگر در این سال‌ها رفته‌ایم و به همین دلیل است که تهیه‌کننده‌ای می‌رود و از چهره‌های ترک استفاده می‌کند و الان چند فیلم با همین بازیگران ساخته شده است تا در گیشه بفروشد. درحالیکه هنرمند ایرانی و چهره‌های ایرانی هم خوش تیپ هستند هم مهارت دارند و با پرورش توانمندی‌هایشان می‌توانند به بازیگرانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

اسدی درباره سریال «سرزده» نیز بیان کرد: این سریال در ۹ قسمت ساخته شده است و خواستم سریع سر اصل مطلب بروم.

وی درباره زمان تولید کار نیز توضیح داد: ما سریال را در مشهد اول اسفندماه کلید زدیم درست در زمانیکه همه پروژه‌ها خوابید ما کار را شروع کردیم و با حمایت‌های عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها و محسن نصرپور مدیرکل مرکز صداوسیمای خراسان رضوی توانستیم در ۶۸ جلسه سریال را تمام کنیم.

این کارگردان درباره اینکه سریال چقدر تلاش کرده است از کلیشه‌ها فاصله بگیرد، گفت: کلیشه بد نیست اگر به جا استفاده شود. ما هم سعی کردیم نکته‌ای را نشان دهیم که خاص بوده است که در قسمت‌های هفت و هشت به بعد مشخص می‌شود.

وی در پایان اظهار مرد: ما در سریال به غیر از توبه بحث بخشش را داریم که به نظرم اهمیت دارد چون آدم‌ها نسبت به هم بخشش شان کم شده است. خیلی مهم است نشان دهیم هنوز هم بخشش وجود دارد. ضمن اینکه تلاش کردم این قصه را در ژانر پلیسی بیاورم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا