اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

استاندار خوزستان: رونق صادرات از مزایای احداث راه‌آهن بندرامام-شادگان – خرمشهر است

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ غلامرضا شریعتی روز یکشنبه ۲شهریورماه در آیین کلنگ زنی فازنخست راه آهن بندر امام خمینی (ره) _ شادگان _ خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) بیان کرد: از دیگر مزایای این پروژه امکان حمل محصولات و مواد اولیه مورد نیاز فولاد شادگان از بندر شهید جهان آرای خرمشهر است.

وی با بیان اینکه این پروژه بسیار مهم و زیرساختی از سالها پیش برای اجرای آن برنامه ریزی شده است افزود: امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد زیرا نقش مهمی در توسعه استان خوزستان خواهد داشت.
استاندار خوزستان یادآور شد: راه آهن یکی از مهمترین زیرساخت های اصلی برای توسعه است و تکمیل پروژه راه آهن بندرامام خمینی (ره)- خرمشهر- شادگان سبب توسعه پایدار در خوزستان می شود.
شریعتی گفت: بندر امام خمینی (ره) بندر نخست فله ای کشور و به لحاظ اهمیت بندر دوم تجاری کشور است، نقش این بندر در چرخه اقتصادی کشور انکارناپذیر است به همین دلیل باید راه های اتصال آن به سایر بنادر در راستای رونق صادرات و واردات کالا توسعه یابد، پروژه راه آهن بندر امام خمینی (ره) – شادگان – خرمشهر این امکان را برای بازگرداندن نقش حیاتی بندر امام خمینی(ره) در بحث صادرات فراهم می کند.
استاندار خوزستان یادآور شد: گام بعدی پس از اجرای این پروژه اتصال راه آهن به دریای مدیترانه از طریق بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا