ایران و جهان

آمریکا آماده تایید واکسن کرونا قبل از تکمیل آزمایش های بالینی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، رئیس سازمان غذا و دارو آمریکا مایل است اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ را قبل از پایان یافتن آزمایش‌های بالینی صادر کند.

استفن هان رئیس سازمان غذا و دارو آمریکا در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد این اقدام به دلیل فشار دولت ترامپ برای ارائه واکسن نیست.

به گفته او اگر مزایای استفاده از واکسن بیشتر باشد، پذیرفتن ریسک اجازه استفاده اضطراری قبل از شروع فاز سوم آزمایش‌های بالینی آن قابل قبول است.

هان در این باره گفت: تولید کنندگان واکسن باید درخواست اجازه استفاده اضطراری یا تایید واکسن را ارائه کنند و ما این درخواست‌ها را تصویب می‌کنیم. اگر توسعه دهندگان واکسن قبل از اجرای فاز سوم آزمایش بالینی واکسن درخواست شان را ارائه کنند، آن را بررسی می‌کنیم. در هر صورت این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم.

این اظهار نظرها در صورتی بیان می‌شود که یک هفته قبل سازمان غذا و دارو آمریکا اجازه استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کووید ۱۹ را صادر کرد. البته برخی مقامات بهداشتی در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند و شواهد اندکی از استفاده گسترده این روش درمانی وجود دارد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز سازمان غذا و دارو این کشور را بدون هیچ شواهدی متهم کرد که سعی دارد عمداً با کند کردن روند تایید واکسن و درمان‌های کرونا، از لحاظ سیاسی به او آسیب برساند.

هان به فایننشال تایمز اعلام کرد او برای خشنودی ترامپ در تایید واکسن کرونا عجله نمی‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا