اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

فرآیندآموزش سال تحصیلی، حضوری . نیمه حضوری و غیرحضوری بر عهده ستادملی مبارزه باکرونا

کوروش مودت با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس اظهار کرد: سناریوهای لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است اما تصمیم نهایی بر عهده ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا است.

 وی افزود: ستاد ملی کرونا ما را مکلف به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه کرده است بنابراین فرآیند آموزش آغاز خواهد شد اما اینکه فرآیند آموزش به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری باشد، طبق نظر ستاد ملی کرونا است.

مودت گفت: در حال آمادگی برای بازگشایی به صورت حضوری مدارس هستیم؛ بر اساس شیوه‌نامه بازگشایی مدارس، اختیار درون مدرسه بر عهده شورای مدرسه است یعنی تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی برگزاری کلاس‌ها بر عهده شورای مدرسه است اما برای برگزاری حضوری یا غیرحضوری باید شرایط تغییر کند. در حال حاضر وضعیت خوزستان سفید است و تنها چند شهر قرمز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در سطح کشور ۷۵ تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند. دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، پایش شده‌اند و اطلس و پراکندگی همه این مناطق به دست آمده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده که این دانش‌آموزان از طریق پکیج‌های آموزشی، صدا و سیما و یا شبکه شاد آموزش داده شوند اما در مناطق روستایی و مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به صورت حضوری فعالیت خواهند داشت.

مودت افزود: دولت، مخابرات و اداره‌کل ارتباطات، استان‌ها را مکلف به اتصال اینترنت مناطق فاقد دسترسی به اینترنت کرده است. ما در استان خوزستان ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری حاشیه‌ای و ۲ هزار و ۳۰۰  مدرسه دیگر را برای اتصال اینترنت معرفی کرده‌ایم. بخشی از اتصال به اینترنت فراهم شده است و تا آغاز سال تحصیلی، کاملا اتصال به اینترنت انجام خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: همکاران در حال تولید محتوا هستند و اکنون محتوای الکترونیک آماده داریم و تا دو ماه آینده محتوای الکترونیک برای تمام پایه‌ها فراهم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا