ایران و جهان

«یورو ۵» وارد چرخه سوخت کشور می‌شود/ بازآفرینی ۲۷۰۰ محله شهری


به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، ظهر شنبه در برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» در اصفهان با اشاره به ۲ اقدام موازی دولت در راستای اجرای و قانون هوای پاک، اظهار کرد: از جمله این اقدامات ارتقای سوخت تولیدی پالایشگاه کشور از یوروی ۲ و ۳ به یورو ۴ بوده است.

وی اضافه کرد: در روز عید غدیر این مژده را به مردم کشورمان می‌دهیم که از آخر مهرماه سال‌جاری تولید سوخت یورو ۵ در کشور آغاز می‌شود و در این راستا خودروهای کشور نیز با استانداردهای یورو ۴ و ۵ و نصب فیلتر دوده تولید خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارتقای سوخت یورو و تولید خودروهای متناسب تأثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت مورد نیاز اتومبیل داشته و عملکرد خودروها نیز با این نوع سوخت افزایش پیدا می‌کند.

آغاز طرح نوسازی ناوگان برون شهری کشور

وی با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان برون شهری با استفاده از تسهیلات تبصره گفت: در این راستا در بخش بار از ۳۴۰ هزار کامیون، باید ۵۵ هزار مورد نوسازی شود که طرح نوسازی ناوگان آغاز شده و نوسازی اتوبوس‌های برون شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بازآفرینی ۲۷۰۰ محله شهری در کشور

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازآفرینی شهری ۲ هزار و ۷۰۰ محله در کشور از جمله «همت آباد» اصفهان اشاره کرد و گفت صدور پروانه ساخت در این محلات بر اساس قانون رایگان است و دولت ۵۰ درصد تسهیلات بانکی را به صورت یارانه پرداخت خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا