اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

نوروزی خبر داد: تولید بیش از ۳۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴ در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به نقش مهم گیاهان دارویی در ایجاد اشتغال و تولید هر منطقه گفت: استان خوزستان نیز با دارا بودن شرایط و تنوع آب و هوایی و اکوسیستم متفاوت از جمله دشت‌ها، مزارع حاصلخیز و اراضی پر باران در بعضی از مناطق، زیستگاه مناسبی برای کشت گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که از سال ۹۸ تا کنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به حدود ۱۴ هزار هکتار رسیده است اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت بالغ بر ۳۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی تولید می‌شود.

نوروزی در ادامه ضمن اشاره به تنوع گیاهان دارویی موجود در استان با توجه به تنوع اقلیم منطقه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ گونه انواع گیاهان دارویی در استان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به رزماری، بومادران، اسطوخودوس و ….. اشاره کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توسعه کشت گیاهان دارویی ضمن ایجاد اشتغال، ثبات شغلی بیش از ۳۰ هزار نفر در استان فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توسعه کشت گیاهان دارویی و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول را از وظایف خود می‌داند اظهار کرد: در سال زراعی گذشته حمایت‌های زیادی از جمله تامین نشاء و نهال رایگان و یارانه‌دار، تامین و پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد واحدهای تولیدی و ارائه مشاوره‌های فنی، خدماتی و ترویجی به کشاورزان انجام شده است.

وی بر راه‌اندازی اتحادیه گیاهان دارویی در استان تاکید و عنوان کرد: ایجاد اتحادیه صنفی گیاهان دارویی یکی از مباحث مهمی است که در دستور کار سازمان قرار داشته و در حال پیگیری است که ایجاد این اتحادیه در استان می‌تواند در آینده کشت گیاهان دارویی بسیار تاثیرگذار باشد.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره تولید ارزش گیاهان دارویی و کشت قراردادی این گیاهان از جمله برنامه‌های دیگر سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه با بیان این مطلب که تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان گیاهان دارویی کشت می‌شود بیان داشت: در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک، باغملک، ایذه و شوشتر وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا