اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

نوروزی اظهار کرد: حمایت از نخلداران با خرید حمایتی خرما در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی خرما که با حضور قائم مقام سازمان، رئیس اتحادیه خشکبار، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تولید کننده خرما و نخلداران استان، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد اظهار کرد: این جلسه با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی برداشت و خرید توافقی خرما از نخلداران و بهره‌برداران استان تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر ارتباط بسیار نزدیکی میان تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و کارگاه‌های بسته‌بندی در استان خوزستان وجود دارد که این نشان از همکاری، همدلی و اتحاد این اقشار برای دستیابی به شعار جهش تولید دارد.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید به عنوان متولی بخش کشاورزی در استان، با یاری گرفتن از تمامی زیربخش‌های نظارتی، فنی، گیاهپزشکی و امور باغبانی از تولیدکنندگان خرما حمایت کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر پشتیبانی و تامین نهاده‌های مورد نیاز نخلداران تاکید و عنوان کرد: بخش باغبانی و به خصوص نخیلات علاوه بر اینکه شناسنامه استان محسوب می‌شود، در زمینه اشتغالزایی نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

وی با بیان این مطلب که تولید مطلوب می‌تواند زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری نیز باشد گفت: حمایت از بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و کارگاه‌داران برای ارتقاء صادرات خرما در استان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و کمک به این قشر کمک به تولید خواهد بود.

نوروزی همچنین ضمن اشاره به بررسی و حل مشکلات بخش کشاورزی استان بیان داشت: ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هرهفته با هدف بررسی مسائل کشاورزان به شهرستان‌های استان سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات این قشر زحمتکش قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای بسته‌بندی و رعایت مسائل بهداشتی تاکید و عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم نیز با اداره کل استاندارد و همچنین پلیس راهور انجام خواهد شد.

لازم به یادآوری است، در پایان مقرر شد در جلسه کارشناسی فنی که در تاریخ ۲۶ مرداد ماه و با حضور اعضاء برگزار خواهد شد قیمت خرید توافقی خرما تعیین و اعلام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا