ایران و جهان

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر و جدول رده‌بندی/ یک سقوط قطعی شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه از ساعت ۲۰:۴۵ در شهرهای مختلف به صورت همزمان برگزار شد. در یکی از دیدارهای حساس امروز تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پیکان بود. این بازی برای هر دو تیم اهمیت زیادی داشت؛ استقلال برای کسب سهمیه آسیایی و پیکان برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول. جدال شاگردان فرهاد مجیدی و عبدالله ویسی در نهایت با نتیجه تساوی یک – یک خاتمه یافت.

پرسپولیس در سیرجان میهمان تیم گل گهر بود. سرخپوشان ابتدا از حریف خود دو گل عقب افتادند اما موفق شدند در دقایق پایانی ۳ بر ۲ پیش بیافتند. در نهایت گل گهر گل تساوی را در لحظات پایانی به ثمر رساند.

دیگر بازی حساس بین تراکتور و ماشین سازی برگزار شد. این مسابقه در حالی با نتیجه ۲ بر یک به سود تراکتور تمام شد که ماشین سازی بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و حریفش را تا دقایق پایانی متوقف کرد.

سپاهان هم در اولین بازی خود بعد از استعفای امیر قلعه نویی به مصاف شهرخودرو رفت و این جدال را که دیدار مستقیمی برای کسب سهمیه آسیایی بود، با گل های شایان مصلح و سروش رفیعی پیروز شد تا این تیم همچنان در کورس کسب سهمیه آسیایی قرار بگیرند.

فولاد خوزستان همانند دیدار گذشته خود فرصت سوزی کرد و نتوانست مقابل پارس جنوبی پیروز شود. شاگردان نکونام در تیم فولاد در بازی امشب خود به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند تا کسب سهمیه آسیایی برای این تیم در هفته آخر به اما و اگر بکشد.

تیم شاهین شهرداری بوشهر هم در اولین فصل حضورش در لیگ برتر ناکامی بزرگی را تجربه کرد و با باخت مقابل صنعت نفت، به لیگ دسته اول بازگشت.

نتایج کامل هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

* استقلال یک – پیکان یک
گل‌ها:
فراز امامعلی (۲۳) برای پیکان و علی کریمی (۳۷) برای استقلال

* پرسپولیس ۳ – گل گهر ۳
گل ها:
علیرضا ابراهیمی (۲۱ و ۹۶) و سید احمد موسوی (۳۹) برای گل گهر و علی علیپور (۴۹)، احمد نوراللهی (۷۱) و مهدی ترابی (۹۴-پنالتی) برای پرسپولیس

* تراکتور ۲ – ماشین سازی یک
گل ها:
رضا اسدی (۷۱) و محمدرضا آزادی (۸۸) برای تراکتور و فردین عابدینی (۸۵) برای ماشین سازی

* صنعت نفت ۳ – شاهین شهرداری بوشهر یک
گل‌ها:
عیسی آل کثیر (۲۰)، محمدرضا غبیشاوی (۵۱) و طالب ریکانی (۸۹) برای صنعت نفت و بهروز نوروزی فرد (۸۲) برای شاهین

* سپاهان ۲ – شهرخودرو صفر
گل‌ها:
شایان مصلح (۶۰) و سروش رفیعی (۷۰) برای سپاهان

* فولاد صفر – پارس جنوبی صفر

* سایپا صفر – نفت مسجد سلیمان صفر

* نساجی صفر – ذوب آهن صفر

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر به این ترتیب است:

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه این هفته به صورت همزمان برگزار می شود. در بازی های هفته پایانی سرنوشت دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول از بین یکی از چند تیم پارس جنوبی، ماشین سازی، پیکان و سایپا مشخص خواهد شد.

همچنین دو تیم از بین استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد خوزستان هم شانس کسب سهمیه آسیایی دارند که همه چیز در بازی های روز پنجشنبه تعیین می شود.

برنامه بازی های هفته پایانی لیگ برتر به این شرح است:


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا