اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مویدی اظهار کرد: طرح یاوران تولید، گام آغازین جهش تولید

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه طرح یاران تولید که با حضور معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونان و مدیران سازمان برگزار اظهار کرد: تحقیقات و آموزش در تولید محصولات کشاورزی حرف اول را می‌زند و محققان می‌توانند با انتقال دانش فنی روز دنیا در افزایش و جهش تولید به کشاورزان کمک شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن دانش و تخصص مراکز تحقیقات در عرصه کشاورزی بسیار مهم است افزود: امیدواریم با اجرای طرح یاوران تولید تحولی عظیم در تولید محصولات با محوریت ترویج، تحقیقات و کشاورزان پیشرو به وجود آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: استان خوزستان از محدود استان‌هایی است که در زمینه تحقیقات و آموزش از نظر نیروی انسانی و هیئت علمی دارای پتانسیل‎های بالایی است و این موضوع انتظارات از این استان را بالا برده است.

امیری زاده با اشاره به اینکه قبلا نیز طرح‌هایی مشابه طرح یاوران تولید در سطح استان اجرا شده است اظهار داشت: کارشناسان و محققان استان با این طرح بیگانه نیستند و طرح یاوران تولید نسل جدیدی از اقداماتی محسوب می‌شود که پیش از این نیز انجام شده است.

در ادامه علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر اقتدار کشورها با علم و دانش سنجیده می‌شود، وابستگی به منابع در کشورها به وابستگی به دانش تغییر مسیر داده و کشورهایی که در این مسیر گام برداشته‌اند در حوزه دانش بنیان قوی تر عمل کرده‌اند.

وی افزود: طرح‌هایی مانند طرح یاوران تولید، پیش از این با عناوین مختلف اجرا می‌شد و این بسته‌های عملیاتی باید توجه مسئولان بالادستی را جذب کنند .

وی با بیان این مطلب که در گام اول نظام نوین ترویج و با ایجاد مراکز جهاد کشاورزی، فاصله کارشناسان و کشاورزان به حداقل رسید اظهار کرد: وجود محققان معین نیز از دیگر دستاوردهای گام اول این نظام بود.

مویدی هدف از طرح یاوران تولید که گام دوم نظام ترویج است را شناسایی و رفع مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی و گام نخست جهش تولید دانست که لازمه آن استفاده از افراد صاحب‌نظر و باتجربه است و در صورت عدم وجود محقق مربوطه در استان، آمادگی داریم محققان در بخش‌های مربوط را اعزام کنیم.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در پایان تصریح کرد: در طرح یاوران تولید باید مطالبه‌گری از حوزه ترویج بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا