ایران و جهان

موضوع عزاداری های محرم را دو قطبی نکنیم/غصه روزهای اول کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری، روز پنج شنبه در مراسم روز پزشک در سالن همایش‌های برج میلاد تهران، افزود: جامعه پزشکی همواره سهم و نقش جدی در مسائل مختلف کشور دارد و به همین خاطر است که در نظرسنجی‌ها از مردم، همواره از بیشترین اعتماد و توجه برخوردار هستند.

وی با اشاره به کار بزرگ مدافعان سلامت در روزهای کرونایی، گفت: این روزها به عنوان یک کار استثنایی، در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

جهانگیری با عنوان این مطلب که مدافعان سلامت در مقابل این بیماری خوب ایستادند، افزود: این ایستادگی تا جایی پیش رفت که بعضاً جان خودشان را از دست دادند.

معاون اول رئیس جمهوری، با اشاره به شهادت ۱۶۴ نفر از مدافعان سلامت در روزهای کرونایی که تا کنون پشت سر گذاشته ایم، گفت: شنیدن این قبیل اخبار، تلخ و تکان دهنده است که سرمایه‌های اجتماعی کشور را از دست می‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تضعیف سرمایه‌های اجتماعی در مقاطعی، افزود: در این مقطع که با کرونا مواجه شدیم، کادر درمانی توانست این امید و اعتماد را تقویت کند.

جهانگیری گفت: دوران کرونا و تلاش مدافعان سلامت فقط با دوران دفاع مقدس قابل تشبیه است.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به آغاز عزاداری‌های ماه محرم اشاره کرد و افزود: عاشورای حسینی یک موضوع استثنایی است و همه می‌خواهیم در ماه محرم عزاداری کنیم. حتی اقلیت‌های مذهبی نیز ارادت خاصی به مراسم عزاداری ماه محرم دارند. بنابراین، کسی نمی‌تواند این عزاداری‌ها را از مردم جدا کند.

وی گفت: آنچه مسلم است، با توجه به شیوع کرونا، امسال فرم عزاداری‌های ماه محرم و صفر عوض می‌شود و جفا است که اگر کسی بخواهد این موضوع را دو قطبی کند. زیرا، کسی مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست.

جهانگیری افزود: حرف مسئولین سلامت در این ارتباط تعیین کننده است.

وی با اعلام اینکه دولت هر آنچه در توان دارد برای سلامت مردم به صحنه می‌آورد، گفت: غصه بنده در روزهای اول کرونا این بود که کادر درمان از حداقل امکانات حفاظت شخصی برخوردار نبودند.

معاون اول رئیس جمهوری با عنوان این مطلب که تأمین داروی مورد نیاز مردم جزو اولویت‌های اول کشور است، افزود: تأمین نیازهای دارویی کشور در حالی صورت می‌گیرد که دولت در شرایط سخت تحریمی قرار دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا