ایران و جهان

مردم شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می کنند


به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در آئین رونمایی از قطعه مدافعان سلامت ارکستر ملی ایران، اظهار داشت: آنچه که بار سنگین خدمتگزاران حوزه سلامت و کادر بهداشتی و درمانی را کاهش داد، ابراز عشق و محبت و همدلی از سوی اقشار مختلف از جمله هنرمندان، مردم کوچه و بازار و هر کس با زبان و قلم خود بود.

وی افزود: قطعه نوای آدمیت برای تقدیر از مدافعان سلامت، یک کار حماسی است که به زیبایی، هنرمندان ارکستر ملی ایران، خلق کردند و قطعاً و یقیناً دل همکاران ما را گرم‌تر خواهد کرد و به پاس این محبت، سرعت عمل آنها در خدمت رسانی به مردم و نیازمندان را بیشتر خواهد کرد.

نمکی ادامه داد: شعر و موسیقی در تاریخ این کشور، حماسه‌ها خلق و شورها به پا کرده و شرها خوابانده است و همواره از این دو هنر زیبا و همراه با هم، در طول زندگی شخصی، استفاده‌های زیادی کرده‌ام. یکی از زیباترین آمیزه‌های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلا است. می‌بینیم که در تاسوعا و عاشورا هم موسیقی ایران زمین، همواره خلق حماسه کرده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنکه به عنوان شهید و مدافع سلامت دل به آتش می‌زند هم عاشق است. عشق مرحله‌ای فراتر از همه زیبایی‌ها و پاکیزگی‌های جهان است و این حرکت بزرگ مدافعان سلامت در عرصه ملی، بسیار ارزشمند است.

نمکی افزود: روزهای اول بیماری کووید ۱۹ اینقدر وحشت ایجاد کرده بود که تمام همراهان، عزیزان و نزدیکان بیمار، از او فرار می‌کردند اما همکاران ما در اوج این بیماری تن به آتش می‌زدند و از بیماران مراقبت می‌کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تردید ندارم بعد از دوران دفاع مقدس، اولین باری است که چنین وفاقی به این گستره ملی شکل گرفت، در آینده نزدیک شاهد مهار کامل بیماری کرونا خواهیم بود و هنرمندان کشور برای ساخت آثار هنری خود از جمله سریال و برنامه‌های متعدد هنری شرایط ویژه ای را تجربه می‌کنند همانگونه که مردم شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می‌کنند که سختی‌های خاص خودش را دارد و تلاش هنرمندان برای خلق چنین اثر ارزشمندی، جای سپاسگزاری دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا