ایران و جهان

صدا و سیما، رسانه صدا و سیمای نظام است


به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار مدیران ارشد سازمان صدا و سیما، با بیان اینکه مصوبه سوم اسفند ماه ۹۸ و امضای این مصوبه از سوی رهبری معظم انقلاب، پشتوانه لازم حقوقی و شرعی برای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بود، گفت: در این مصوبه تاکید شد که مصوبات این ستاد از لحاظ لزوم تبعیت، همتراز مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و این را مقام معظم رهبری امضا کردند و توانستیم همه کارها را با هماهنگی پیش ببریم.

رئیس جمهور اظهارداشت: این مصوبه نشان داد که ساختار حقوقی کشور ما ساختاری است که در روز حادثه و مشکل می‌تواند بروز یابد و با یک مصوبه گره گشا باشد.

روحانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال شیوع بیماری کرونا در پی به تعطیلی کشاندن کشور بودند و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نبود ما خیلی مشکل داشتیم، گفت: واقعیت مشهود امروز کشور در مقابله با کرونا، یک رسوایی و بی اعتباری برای تبلیغات رسانه‌های بیگانه و یک اعتماد به رسانه ملی ایجاد کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید ملجاء باشد و سخن حق از آنجا شنیده شود، اظهارداشت: صدا و سیما البته باید از دولت هم انتقاد کند و هیچکدام ما معصوم نیسیتم اما انتقاد نمک طعام است که باید به اندازه باشد. انتقاد باید وسیله‌ای برای بهبود وضعیت، رفع اشکال و ارائه راهکار باشد و نقد نباید به یاس جامعه تبدیل شود.

روحانی تاکید کرد: این مقایسه مهم است که ما الان در چه شرایطی هستیم و چه زحماتی کشیده شده تا کشور توانسته طی مخصوصاً شش ماه گذشته که با معضل کرونا مواجه بوده، مقاومت و ایستادگی کند و این مقایسه را صدا و سیما می‌تواند انجام دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تأمین و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و اینترنت و فضای مجازی، نقش مهمی در موفقیت کشور در مبارزه با کرونا داشت، گفت: افزایش دو برابری زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور طی ۷ سال گذشته باعث شد تا بتوانیم ۳۰ هزار تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و در هیچ کجا با معضل تخت‌های آی سی یو مواجه نشویم.

روحانی افزود: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی سی یو را نیز تا پایان امسال آماده می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۱۶ هزار مگاوات برق در این ۷ سال به میزان تولید برق کشور اضافه شده است، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه کشاورزی پرداخت و گفت: اگر با ایجاد یک تحول در حوزه کشاورزی، میزان تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۶ میلیون تن افزایش نیافته بود، در موضوع کرونا با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شدیم.

روحانی تصریح کرد: صدا و سیما عملکردها را مقایسه کند، در انجام این عملکردها و تلاش‌ها نیز بحث یک فرد و یا دولت مطرح نیست، بلکه بحث تلاش و زحمات میلیون‌ها کارگر، کارمند و کارفرما است. با توجه به اینکه در آستانه ورود به قرن جدید هستیم، مناسب است صدا و سیما به مقایسه دوره ۵۷ ساله حکومت رژیم پهلوی و عملکرد جمهوری اسلامی در ۴۳ سال پایانی این قرن بپردازد تا مردم ببینند که انقلاب اسلامی چه دستاوردهای درخشانی برای کشور داشته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در دو سال ابتدای فعالیت خود همچنان با تحریم‌های بین‌المللی مواجه بود و فقط در مقطعی از اواخر سال ۹۴ تا اواخر سال ۹۶، یک گشایشی ایجاد شد که در آن مقطع برای اولین بار در ۲۶ سال پیش از آن تورم کشور تک رقمی شد و رونق خوبی را در اقتصاد شاهد بودیم. اما دولت امروز هم با وجود مواجه بودن با تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه آمریکا و اضافه شدن فشارهای ناشی از همه‌گیری کرونا، توانسته به خوبی شرایط را مدیریت کند و رؤسا و مقامات دیگر کشورها در گفتگوهای‌شان بارها از اینکه دولت چگونه در شرایط تحریم شدید و تبعات اقتصادی کرونا کشور را اداره می‌کند، ابراز شگفتی کرده‌اند.

روحانی با اشاره به اینکه به گواه آمار می‌توانیم اثبات کنیم که به نسبت شرایطی که با آن مواجه هستیم، شعار جهش تولید را محقق کرده و خواهیم کرد، گفت: صدا و سیما باید در کنار وظایف دیگر خود از جمله نقد کاستی‌ها، با بازتاب دادن اخبار امیدبخش از تلاش‌هایی که در راستای آبادانی کشور انجام می‌شود، نشاط و آرامش را که لازمه تداوم روح امید و تلاش در کشور است، ارتقا دهد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات گسترده دولت در عمران و آبادانی بخش‌های مختلف کشور از جمله در توسعه خطوط ریلی و اتصال استان‌های مختلف به شبکه ریلی کشور، توسعه چشمگیر گازرسانی در کشور، اجرای طرح‌های پرشمار در مدیریت آب، افزایش ظرفیت تولید برق، افزایش ۲ برابری تخت‌های بیمارستانی کشور و امثال آنها اظهار داشت: در این دولت برای اولین بار گاز به استان سیستان و بلوچستان رسید و توجه زیادی به توسعه سواحل مکران و بنادر جاسک و چابهار شد. همچنین در دی ماه امسال طرح احیای دریاچه ارومیه، به عنوان بزرگترین طرح محیط زیستی تاریخ کشور، افتتاح خواهد شد.

روحانی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم، تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت کشور که با همه‌گیری کرونا مواجه هستیم، صدا و سیما برای ایجاد شور حسینی در دل مردم وظیفه مضاعفی دارد. صدا و سیما امسال باید عزاداری و شور حسینی را به داخل خانه‌های مردم ببرد، تا بتوانیم به بهترین شکل هم از مواهب معنوی ایام عزاداری برای سیدالشهدا (ع) بهره‌مند شویم و هم دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل و مقابله با کرونا را رعایت کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا