ایران و جهان

صادرکنندگان‌و واردکنندگان بدهکار به مراجع ذی صلاح معرفی شدند


‌به گزارش خبرگزاری مهر در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از وضعیت تولید «مرغ لاین» نژاد ایرانی با عنوان «مرغ لاین آریَن» پرداخت و گفت: چرخه تولید مرغ مادر نیازمند فناوری پیچیده تولید و نگهداری است که فقط ۸ کشور از جمله ایران از آن برخوردارند. در حالی که از یک مرغ مادر ۳۰۰ هزار مرغ گوشتی به وجود می‌آید، خط تولید این نوع مرغ از سال ۸۰ به دلایل نامشخصی متوقف شد و کشور نیازمند واردات این گونه مرغ از شرکت‌های خاصی شد که پس از مدتی به بهانه تحریم از فروش محصول به ما خودداری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این خطوط با تأمین اعتبار ۲۸ میلیاردی مجدداً راه اندازی شده و تا پایان سال ۳۰ درصد از نیاز کشور از نژاد ایرانی مرغ مادر تأمین خواهد شد و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به صددرصد خواهد رسید.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبتنی بر پیشنهادات سازمان بازرسی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات ادامه داد: لیست هزار و ۴۰۸ صادرکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً ۲۰ میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به دادستان کل کشور اعلام شد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان یادآور شد: فهرست ۵۰۰ نفره از اشخاص حقیقی و حقوقی که بالاترین میزان تعهدات ارزی در زمینه واردات داشتند و مدت تصفیه آنها منقضی شده نیز به استناد ماده ۱۰ قانون تعزیرات حکومتی جمعاً به مبلغ ۱۰ میلیارد یورو به وزارت دادگستری اعلام شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری وصول بدهی‌ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان را از دستورکارهای ویژه این سازمان عنوان کرد و از وصول بدهی و جرایم مالیاتی یک بدهکار بزرگ به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا