ایران و جهان

شهید سلیمانی نبود حاکمیت عراق و سوریه به دست داعش می‌افتاد


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه و موزه‌ای که امروز افتتاح شد و ما به صورت مختصر از آن بازدید کردیم بخش اندکی از تلاش‌های محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای دشمنان و گروه‌های تروریستی که توسط استکبار جهانی ایجاد شد را شامل می‌شود. از طرفی اقداماتی که مقدسات اسلامی کشور سوریه و عراق را خدشه‌دار کرده بود، نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد گروه‌های تروریستی تلاش کردند با وحشی‌گری، آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند؛ همچنین بیانگر آن است که آنان در این رابطه از هیچ‌گونه اقدام غیرانسانی و وحشی‌گری ابایی نداشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: گروه‌های تکفیری-تروریستی امنیت و حاکمیت کشورهای سوریه و عراق را به‌طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعالیت کردند، نبود و همچنین اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت اتفاق نمی‌افتاد، قطعاً حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه که محقق شد، با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا حد بالایی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است.

وی گفت: این موزه بخش اندکی از شجاعت‌ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت و توصیه می‌کنم، ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز ما به این نمایشگاه بیایند و افتخاراتی که آفریده شد را از نزدیک ببینند و قطعاً اگر این اقدامات در کشورهای عراق و سوریه انجام نمی‌شد، تروریست‌ها و حامیان آن‌ها قصد داشتند تا با تصرف این کشورها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند؛ لذا نبردهایی که سرانجام دشمن را در جنگ نیابتی به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما امروز با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت گام بردارد.

سرلشکر باقری افزود: افتتاح موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تقریباً همزمان است با ایام نبرد ۳۳ روزه ملت بزرگ لبنان و حزب الله قهرمان با رژیم صهیونیستی است که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در بخشی از این نمایشگاه نبردهای ضد اشغالگری ملت فلسطین پس از تصرف رژیم صهیونیستی و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز در مقابل ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است که برای نسل جوان قابل استفاده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: جلسه امروز با فرماندهان نیروهای مسلح مرتبط با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود که در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه شد و همچنین تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم. بحمدلله کارهای فوق‌العاده‌ای برنامه‌ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا