اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز : اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ممکن است در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیریم

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، مهران احمدی بلوطکی اظهار کرد : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بالغ بر ۶ هزار بیماران کرونایی در حوزه بهداشت غرب تا رسیدن به شرایط  بهبود کنترل شدند .

احمدی بیان کرد : کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی ، خالی شدن بیمارستان های حاوی بیماران کرونایی  ، کاهش نمونه گیری ها نسبت  به ماه های قبل از جمله  شاخص هایی بود که باعث شد شهر اهواز به لحاظ کرونا وضعیتش سفید شود .

این مقام مسئول گفت : وضعیت کرونا در خوزستان نسبت به دو ماه قبل بهبود یافته که این ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و ادارات بوده و همچنین  تلاش های شبانه روزی همکاران ما  و اطلاع رسانی رسانه ها بوده است و اگر پروتکل ها رعایت نشود ممکن است ماههای اینده وضعیت استان به لحاظ ابتلا به کرونا  مجدد قرمز بشود .

وی افزود: بحث کرونا باعث شده بود کمتر به مباحث دیگر بهداشتی رسیدگی شود اما برنامه ریزی ما این است در حوزه های آب وفاضلاب ، لایه روبی فاضلاب ها ، جوی های سرباز و … همانند قبل کار کنیم و طی این مدت  بالغ بر یکهزار مورد نمونه گیری   آب شهری و ۳۰۰ نمونه آب روستایی  انجام شده است .

این مقام مسئول تصریح کرد : بیشترین نگرانی ما در حوزه کاری ما بحث آب شرب روستایی است که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.  انتظار  ما این است آبی که در روستاها به مردم می رسد کلردار باشد و درصد کدورت و تیرگی آب که در بوی آن تاثیر گذار است پایین باشد .

احمدی  بیان کرد : در  آب روستاهای  مسیر دغاغله ، تصفیه شکر و ام التمیر نگرانی هایی داریم و فرسودگی لوله ها در مناطق حاشبه ای باید رفع ولوله ها  بازسازی شود .

این مقام مسئول گفت : بخش اغطم آب  شرب اهواز از طریق تصفیه خانه غدیر یا کرخه تامین میشود و طبق گفته ابفا  تنها ۲۰  درصد آب اهواز از رودخانه کارون احصا و وارد شبکه آب می شود ‌.

احمدی  در خصوص حوادث اخیر جوی های روباز برای کودکان در منطقه کوی سیاحی گفت : ۶۰ درصد منطقه سیاحی جوی های روباز است و با توجه به اینکه  فاضلاب ها در نهایت به انتهای شبکه ای در کوی سیاحی سرازیر می شود لذا اگر شهرداری وارد عمل نشود شاهد بروز بیماری های پوستی و همچنین وبا هستیم .

وی در پایان ،  اقدام شهرداری اهواز جهت ساماندهی سگ‌های ولگرد  اعم از زنده گیری  ، واکسیناسیون ، عقیم سازی و رهاسازی را در ماههای قبل خیلی خوب خواند و خاطر نشان کرد : این قرایند اخیرا روند کندی پیدا کرده که انتظار ما از شهرداری و پسماند این است مثل قبل پای کار بیایند و با جدیت بیشتر ساماندهی سگهای واگرد را انجام دهند ‌.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا