ایران و جهان

رقابت آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در ایام کرونا آغاز شد


به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ سومین آزمون بزرگ کشوری در ایام کرونا از امروز ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود و در روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه ۹۹ ادامه پیدا می‌کند.

در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند. به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند.

با توجه به شیوع کرونا ویروس و الزام تمهیدات بهداشتی برای برگزاری آزمون‌ها تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از ۱۶۴ حوزه به ۲۳۶ حوزه افزایش یافته که به ترتیب عوامل اجرایی آزمون نیز ۴۰ درصد اضافه شده‌اند.

در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور تعداد ۸۵ داوطلب ابتلای خود را به بیماری کرونا تأیید کرده‌اند که با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون خود را در مراکز درمانی منتخب را برگزار می‌کنند.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و در ۲۳۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد. همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده‌اند.

در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور در نوبت صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ کدرشته امتحانی، در آزمون نوبت صبح جمعه ۱۷ مرداد ماه تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی و در نوبت صبح شنبه ۱۸ مرداد ماه تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ کدرشته امتحانی به رقابت می‌پردازند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا