ایران و جهان

دوگانه سلبریتی ها در مواجهه با ۲ انفجار مشابه!

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر _ مرضیه کیان: انفجاری به نام بیروشیما! انفجاری که در روزهای سالگرد هیروشیما، دوباره قلب تاریخ را به لرزه انداخت و دومین انفجار بزرگ جهان را رقم زد.

انفجاری که به هر علتی که بود؛ چراغ‌های شهرش را خاموش کرد، دروازه‌های شهرش را بست و آن را در غروب خاک و خون رها کرد!

از حال امروز لبنانی‌های ساکن بیروت چه خبر داریم؟! صبح امروز برای بیروت عادی نبود و از امروز به بعد هیچ صبحی برایشان عادی نمی‌شود.

چه گذشت برای آن عروس سپیدپوشی که خنده اش به بهت و گریه تبدیل شد؟!

بیروت را عروس خاورمیانه می‌نامیدند؛ نامی که بدون شک چندان هم اغراق آمیز نیست و این را می‌توان از لابلای خاطرات کسانی که به لبنان سفر کرده اند هم شنید…

اما چه می‌شود که فردای صبح خبر انفجار پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، که اتفاقاً آن هم عروس اروپا نام داشت، سلبریتی ها فضای مجازی را از ربان مشکی گوشه عکس برج ایفل و هشتک #برای_مردم_پاریس_دعا_کنید پُر می‌کنند، ولی در صبح فاجعه انفجار بیروت خبری ازشان نیست؟!

حادثه‌ای که تا کنون اخبار از کشته شدن صدها نفر و مجروحیت بیش از ۴۰۰۰ نفر خبر می‌دهد؛ البته خیلی زود است که بتوان آمار کشته شده‌ها را متوجه شد، یقیناً این حادثه کلی مفقودالاثر خواهد داشت؛ در تصاویر منتشر شده خیلی از عزیزان بیروتی بر اثر موج انفجار صدها متر به آسمان پرتاپ شدند و معلوم نیست وقتی جاذبه آنها را به پایین کشید، چه چیزی از آنها باقی می‌ماند!

نکند چون بحث حزب الله در دل بیروت، عروس خاورمیانه هست، خیلی‌ها سکوت کرده اند؟!

البته برخی از چهره‌های معروف هنری، ورزشی، مذهبی، رسانه‌ای و… همدری خود را در فضای مجازی با هشتک #بیروت، # من_قلبی_سلام_لبیروت، #بیروت، #لبنان و… به اشتراک گذاشته اند؛ برخی با پیام تسلیت یا پیامی در اعتراض به سلبریتی هایی که سکوت کرده اند واکنش خود را نشان دادند و برخی نیز تنها به #بیروت و ریتوییت بسنده کرده اند که انتظار می‌رفت خیلی بیشتر از اینها باشند. افرادی مثل جلیل سامان، هادی حجازی فر، لاله صبوری، المیرا شریفی، منیژه حکمت، میثم مطیعی به ترند و هشتک بیروت پیوستند و متاسفانه هیچ خبری از سلبریتی هایی که معمولاً همیشه اظهارنظر می‌کردند، نیست.

 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا