ایران و جهان

خبرگزاری مهر رسانه ای اخلاق مدار و حرفه ای است


به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی پیش از ظهر امروز ۱۹ مرداد با حضور در خبرگزاری مهر از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و روز خبرنگار را به خبرنگاران این مجموعه رسانه‌ای تبریک گفت.

رئیس دانشگاه آزاد در نشستی کوتاه با محمد شجاعیان؛ مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر اظهار کرد: از گذشته با مهر آشنایی داشته ام و آن را به عنوان یک خبرگزاری اخلاق مدار که رسالت خویش را در کار حرفه‌ای حفظ می‌کند، می‌شناسم. حوزه دانشگاه خبرگزاری مهر نیز انصافاً خوب کار کرده است.

طهرانچی با بیان اینکه بسیاری مواقع صحبت‌های فارغ از ابعاد سیاسی را از طریق خبرگزاری مهر منعکس کردیم، افزود: از زمانی که با جامعه دانشگاهی رو به رو هستیم، هر زمان که خواستیم حرف‌ها را بدون ابعاد سیاسی آن مطرح کنیم، با مهر صحبت کرده ایم؛ چون می‌دانستیم امین هستند و در حقیقت به عنوان یک خبرگزاری موفق به ما کمک می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به عنوان یک شبکه اجتماعی بزرگ در کشور پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد خود، صاحب رسانه بوده و روزنامه و خبرگزاری در دل خودش جای داده است. با این وجود به نظر می‌رسد در این حوزه باید نگاه علمی و فناورانه را به موضوعات تعمیم ببخشند.

رئیس دانشگاه آزاد از علم، فرهنگ و اقتصاد، به عنوان سه مؤلفه در هم تنیده اقتدار کشور یاد کرد و گفت: باید هوشیار باشیم که دشمن، پیشرفت علمی را به سان پیشرفت سایر مؤلفه ها بر نمی تابد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه رسانه، بیش از آنکه به اخبار علم نگاه کنیم، به اخبار دانشگاه به عنوان ظرف علم توجه کرده ایم؛ یعنی نگاه نهادی به رسانه داشته ایم.

طهرانچی با بیان اینکه آن‌هایی که به دنبال خبرسازی می‌روند، خبرگزاری نیستند، گفت: رسانه باید آینه صیقلی از اجتماع باشد و بتواند همه پیچیدگی‌ها را ببیند و تصویر آن را به خوبی به جامعه منعکس کند.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، از طرفی فضای مجازی بیش از گذشته پررنگ و از سوی دیگر، بدون آنکه ظرفیت و بسترهای لازم وجود داشته باشد، فعل و انفعلات بشر پیچیده شده است. در این شرایط شاهد بودیم نه واتساپ، نه اینستاگرام و نه … هیچ کدام با اختلال رو به رو نشد، اما ظرفیت‌های مجازی ملی ما با مشکل و اختلال رو به رو شد.

وی در ترسیم آینده روزنامه نگاری و فعالیت خبرگزاری‌ها گفت: به نظر می‌رسد روزنامه نگاری از رسمی نگاری و نگارش واقعیت به سمت نگارش ناشناس پیش می‌رود؛ به سمت نگارش‌هایی که نمی‌دانیم نگارنده آن کیست؛ به طور مثال سرمقاله یک فردی را می‌خوانی و اصلاً نمی‌دانی مصدرش کیست؟ به نظرم این جریان یک حساب و کتاب خاصی دارد.

طهرانچی اضافه کرد: دانشگاه آزاد با سازمان تبلیغات اسلامی ارتباطات خوبی دارد و ما خوشحال می‌شویم بین ۲ سازمان رسانه‌ای دانشگاه آزاد و خبرگزاری مهر نیز هم افزایی جدی به وجود بیاید.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه، پیشنهاد داد که یک کمیته رسانه‌ای بین رسانه دانشگاه آزاد و خبرگزاری مهر تشکیل و هرچند ماه یکبار، نشستی میان این دو گروه رسانه‌ای برگزار شود.

وی افزود: مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت مجموعه رسانه‌ای خبرگزاری مهر می‌تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص و انقلابی در حوزه رسانه‌ای مشارکت و هم افزایی داشته باشد.

وی در پایان اعلام آمادگی کرد که از لحاظ پشتوانه آکادمیک و آموزش‌های مهارتی، حمایت لازم را از مدرسه نوآوری مهر خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا