ایران و جهان

حضرت زینب الگویی در مقابل تحجرگرایی غربی/ عاشورا درس شجاعت می‌دهد


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در برنامه آدینه که به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری نمازجمعه در قالب خطبه‌های مجازی در بستر اینترنت به صورت زنده منتشر می‌شود، با اشاره به اینکه عاشورا مکتبی پر رمز و بی‌مانند است و باید قدر آن را دانست، گفت: عاشورا اوج عظمت، اخلاص، شجاعت و ایثار است که درس‌های بسیاری را به همراه دارد.

امام جمعه قم افزود: عاشورا حادثه‌ای اجتماعی و تاریخی ماندگار و جام جهان نمایی است که همه قدرت‌های الهی در آن ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در عاشورا نقش آفرینی بزرگ زنان مشاهده می‌شود، تصریح کرد: زن در منطق اسلام یک جایگاه متعالی داشته و تربیت کننده نسل‌های رشید و خوب است و می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی نقش آفرین باشد.

آیت الله اعرافی افزود: زن می‌تواند در کنار نقش‌های خود، در جامعه به صورت مطلوب نقش آفرینی کند و تأثیرات مثبت بسیاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان غربی درباره زنان متفاوت است، چراکه در اسلام زن الگویی اثرگذار است، گفت: حضرت زینب (س) در آرامش قافله اسرا و انتقال پیام کربلا نقش ویژه دارد و خطبه این بانوی بزرگ در قصر یزید ماندگار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید الگوی زینب کبری را در مقابل تحجرگرایی و یا بی بند وباری غربی احیا کند، افزود: خوشبختانه در قم هیئت‌های عزاداری کوچک و بزرگی هستند که با مهربانی و شفقت مشعل عزا را روشن نگه داشته و در عین حال سلامت مردم را تأمین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کرونا شلاق الهی بود و بشر دریافت که نباید به علم خود مغرور شود، گفت: مسئله معیشت مردم یکی از دغدغه‌های بزرگی بود که بر اثر کرونا به وجود آمد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مسئولین باید به پاک سازی فضای مجازی توجه کافی داشته باشند، افزود: باید خانواده‌ها در زمینه نحوه استفاده فرزندانشان از فضای مجازی برنامه‌ ریزی‌ های صحیح داشته باشند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا