ایران و جهان

حذف شرط «نداشتن چک برگشتی» از شروط دریافت تسهیلات کرونایی


به گزارش خبرگزاری مهر، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به ریاست محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، بر مبنای ضرورت‌های اقتصادی و مشکلات اقتصادی کسب‌وکارها در ماه‌های اخیر، یکی از موانع دریافت تسهیلات کرونایی یعنی شرط «نداشتن چک برگشتی» برای دریافت تسهیلات کرونایی را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا این موضوع مانع از پرداخت تسهیلات به کسب و کارها و گروه‌های ذینفع نشود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز درخواست الزام صاحبان مشاغل و اصناف به عودت وجه بیعانه به خریداران درصورت توقف اجباری فعالیت را مطرح کرد.

در ادامه، گزارش سازمان تامین اجتماعی درمورد آخرین وضعیت پرداختی مقرری بیمه بیکاری و گزارش این سازمان درمورد اثر کرونا بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی کشور در چهار بخش کاهش منابع و درآمد سازمان، افزایش مصارف و تعهدات حوزه بیمه، افزایش تعهدات و مصارف سازمان حوزه درمان و راهکارها و پیشنهادات این سازمان در زمینه دریافت تسهیلات بانکی ارایه و بحث و بررسی شد.

همچنین در این جلسه از پایگاه اطلاع رسانی و پایش اقتصادی کرونا به آدرس www.coronomy.ir رونمایی شد.

نهاوندیان هدف از راه اندازی این سایت را که به همت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری راه اندازی شده است، اطلاع رسانی دقیق و به موقع و همچنین به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی مسائل و مباحث اقتصادی بیماری کرونا عنوان کرد.

آسان سازی دریافت تسهیلات ویژه ودیعه اجاره مسکن برای گروه‌های آسیب پذیر

در این کارگروه بر اساس درخواست وزارت راه و شهرسازی و به منظور حمایت از خانوارهای آسیب پذیردارای شرایط خاص، شامل کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانوارهای ۵ نفره و بیشتر، مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار، شرایط دریافت تسهیلات ویژه ودیعه اجاره مسکن را برای این گروه‌ها از محل منابع حمایت از بنگاه‌های آسیب‎‌دیده از کرونا آسان‌تر کرد.

کارگروه همچنین مهلت زمانی تشکیل پرونده متقاضیان و پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای این گروه‌ها را نیز تا پایان شهریور ۹۹ تعیین کرد. آسان سازی شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ویژه گروه‌های آسیب پذیر، برای تصویب نهایی و اجرایی شدن باید به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد.

کارگروه همچنین مهلت زمانی تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکارهای بیمه نشده» را تا پایان شهریور ۹۹ و به «کسب و کارهای بیمه شده» را تا ۱۵ شهریورماه ۹۹ تعیین کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا