ایران و جهان

جزییات جدیدی از حمله پهپادی ترکیه به شمال اربیل


به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین گزارش داد: نشست مسئولانی از گارد مرزی عراق با پ ک ک در منطقه برادوست در شمال شهر اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: اخباری درباره کشته شدن شماری از افسران گارد مرزی عراق در این حمله پهپادی به منطقه برادوست در شمال شهر اربیل مخابره شده است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی به بغداد الیوم گفت: در این حمله شماری از غیرنظامیان هم زخمی شده اند و برخی از آنها حال وخیمی دارند و به بیمارستان سوران منتقل شده اند. دو خودرو که در نزدیکی محل نشست قرار داشتند، هدف حمله قرار گرفته اند و حجم خسارات تا این لحظه اعلام نشده است.

این منبع اعلام کرد: بر اثر حمله‌ای که به نشست فرماندهان امنیتی عراقی با پ ک ک در شمال اربیل انجام شد. سرتیپ محمد رشید فرمانده تیپ دوم هنگ مرزی و نیز سرتیپ زبیر فرمانده هنگ سوم گارد مرزی کشته شده اند.

احسان الجلبی مدیر ناحیه سیدکان هم اعلام کرد: در ساعت ۳:۴۵ دقیقه عصر امروز، خودروهای وابسته به گارد مرزی عراق که در میان آنها فرماندهانی با رتبه سرتیپ قرار داشتند، هدف قرار گرفته اند.

وی افزود: پهپادها همچنان بر فراز منطقه در پرواز هستند و بیش از ۵ نفر از گارد مرزی عراق کشته شده است و امکان اینکه به برخی مجروحان دست پیدا کنیم، وجود ندارد.

همزمان اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله پهپادی ترکیه، خودرو نظامی گارد مرزی در ناحیه سیدکان را هدف قرار داده است و بر اثر این حمله فرمانده تیپ دوم و فرمانده هنگ سوم گارد مرزی عراق و راننده آنها کشته شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا