ایران و جهان

ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است


به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با “حسن دیاب” نخست وزیر لبنان با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های مورد نیاز به این کشور تاکید کرد: ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است و مطمئن هستیم دولت لبنان این حادثه تلخ را ریشه یابی کرده و با مقصرین آن برخورد خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با آرزوی ثبات، سربلندی و استقرار برای لبنان و موفقیت برای دولت این کشور، خاطرنشان کرد: ما در شرایط سخت تحریم قرار داریم اما در همین شرایط تنگنا در کنار دولت و مردم لبنان هستیم.

جهانگیری هراقدام تحریمی علیه لبنان در این شرایط را ظالمانه و ضد حقوق بشری برشمرد و افزود: نخستین محموله کمک‌های ایران امروز از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی به لبنان ارسال شده است و در این دوران سخت در کنار لبنان هستیم.

نخست وزیر لبنان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حمایت‌های همیشگی ایران از لبنان و همچنین کمک و ابراز همدردی مقام‌های جمهوری اسلامی با دولت و مردم لبنان، تاکید کرد: با وضعیت فاجعه آمیزی در لبنان مواجه هستیم اما بی تردید بیروت و لبنان به زانو نخواهد نشست و دوباره خواهد ایستاد.

“حسن دیاب ” با قدردانی از کمک‌های ارسالی از سوی جمهوری اسلامی، از کمک‌های صادقانه ایران به دولت و مردم لبنان تشکر کرد و گفت: اوضاع بیروت بحرانی است و تعداد کشته‌ها به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده و زخمی‌ها نزدیک به ۴‌هزار نفر هستند اما امیدواریم که با کمک دوستان به وضعیت قبل از حادثه بازگردیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا