ایران و جهان

توافق ابوظبی و اسرائیل مانند خنجری از پشت بر کشورهای منطقه است


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف که به منظور اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان به این کشور سفر کرده است، امروز در محل وزارت امور خارجه لبنان با شربل وهبه وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحین، آمادگی کشورمان برای کمک به باز سازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی، خصوصاً در حوزه‌های مربوط به تأمین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همچنین توافق روز گذشته بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی را دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه دانست.

شربل وهبه نیز در این دیدار از اعلام همبستگی و همدردی جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان در لحظات اولیه پس از انفجار قدردانی کرد و در خصوص نیازهای فوری لبنان در شرایط حاضر با ظریف به تبادل نظر پرداخت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا