ایران و جهان

تشریح آخرین وضعیت پرونده برانکو و دستیارانش


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رسول پناه صبح امروز جمعه به تشریح آخرین وضعیت این باشگاه پرداخت و در مورد بدهی هایی که این باشگاه دارد توضیح داد. وی که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود ابتدا به حضورش در این باشگاه پرداخت و از حجم بالای بدهی ها گلایه کرد.

وی در ابتدا گفت: زمانی که ما وارد باشگاه شدیم، بدهی هایی که وجود داشت وضعیت بحرانی را برای باشگاه پرسپولیس بوجود آورده بود. هیات مدیره تقسیم بندی کار کرد و در مرحله اول مدیریت پرونده های خارجی را در دستور کار قرار دادیم که متاسفانه ۱۶ پرونده خارجی داشتیم که همه زمان ما سررسیدش بود.

وی ادامه داد: پرونده کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس به پرونده برانکو مربوط می شد. زمانی که باید حق و حقوق او را پرداخت می کرد با وجود اینکه پول هم بود اما پرداخت نکردند. مدیران قبلی می توانستند مبلغ را پرداخت کنند اما نمی دانم چرا این کار را نکردند. طبیعتا باید خودشان در این مورد پاسخ بدهند.

رسول پناه در مورد میزان بدهی به برانکو گفت: یک میلیون ۶۰۰ هزار یورو را در نظر گرفته بودند که فیفا یک میلیون و ۵۰ هزار یورو را اعلام کرد. فرصت زمانی را به باشگاه پرسپولیس دادند که اعتراض کنیم. اگر می خواستیم شکایت کنیم باید رقم زیادی پرداخت می کردیم که چون می دانستیم بالاخره بازنده هستیم این کار را نکردیم. با این حال نیاز داشتیم که زمان را بخریم چون بدهی های زیادی داشتیم. 

وی ادامه داد: ما داشتیم مدیریت می کردیم کار را. مصاحبه هم نمی کردیم چرا که رقیبان ما زیر نظرمان داشتند. ایستادیم تا رای نهایی صادر شد. برانکو هم حق داشت چرا که در حق او ظلم شده بود. وقتی رای نهایی صادر شد تصمیم گرفتیم که این پول را پرداخت کنیم. ما مطالباتی از محل فیفا داشتیم. از محل انتقال بیرانوند هم درآمد داشتیم. از محل مطالبات مان از فیفا پول دستیاران برانکو را دادیم.

وی ادامه داد: پنج درصد باقی مانده را خودمان پرداخت کردیم و بخشی از مطالبات برانکو را هم خودمان پرداخت کردیم. ۳۳۰ هزار یورو را به حساب عمان برانکو پرداخت کردیم. 

رسول پناه در مورد اینکه پانادیچ دریافت پول از باشگاه را رد کرده است گفت: فیفا نامه ای را به ما داده که عنوان کرده پرداخت به دو دستیار برانکو را قبول می کنیم.  مشکل اینجاست که ما نامه می زنیم به فیفا که به کمیته انضباطی اعلام کنید که از محل مطالبات ما پرداخت کنیم. فیفا می پذیرد اما باید فرم هایی پر شود که این انتقال صورت بگیرد. ما منتظر بودیم که ایگور و زلاتکو هم فرم را پر کنند که مسیر به درستی انجام شود اما این دو نفر هنوز فرم را پر نکرده اند. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد مشکل انتقال پول به حساب سرمربی پیشین خود گفت: برانکو به ما حسابی در عمان را معرفی کرده بود. ما نامه زدیم به ایشان که حساب ریالی خود را معرفی کند که ایشان کتبا نوشت که باید مابه التفاوت تبدیل ریال به یورو را هم پرداخت کنید که ما این را پذیرفتیم. زمانی که می خواستیم این پول را پرداخت کنیم عید قربان بود که عمان تعطیلی بود و ما بدشانسی آوردیم. کارگزاری که می خواست پول را بدهد ما در ۱۷ حواله پرداخت کردیم. 

وی در مورد رای جدیدی که برای باشگاه پرسپولیس آمده است گفت: دریافت این پول از سوی طلبکاران ما زمانبر است. فیفا به ما یک ماه زمان داده است که این پول ها را بدهیم. ما تا روز ۱۶ شهریور فرصت داریم که این بدهی را بدهیم. ما به فیفا نامه زدیم که از محل مطالبات ما این پول را بپردازد. دستیاران برانکو باید فرمی را پر کنند که مشکل حل شود اما اگر اینها فرم را پر نکنند ماجرا متفاوت خواهد شد.

مهدی رسول پناه ادامه داد: ما می توانستیم دوباره زمان بخریم اما وقتی دیدیم که هواداران پیگیری این موضوع هستند تصمیم گرفتیم در یک ماه آینده این پول را پرداخت کنیم که قطعا هم پرداخت خواهیم کرد تا هواداران هیچ نگرانی نداشته باشند. 

وی در مورد قرارداد با کارگزار باشگاه پرسپولیس گفت: قرارداد اول ما برای ماه آبان ۹۸ بود که ایرادهایی داشت. بعد که بنده سرپرست شدم با کارگزار دوباره صحبت کردیم که برخی اصلاحات صورت بگیرد. به همین خاطر اعلام فسخ کردیم و دوباره پای میز مذاکره نشستیم و یک الحاقیه اضافه کردیم. خیلی ها به این الحاقیه ایراد گرفتند. 

رسول پناه ادامه داد: قرار بود که خرداد ۳۰ میلیارد پرداخت کنند که آنها به تعهدشان عمل کردند. تاکنون ۴۵ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده اند که جای تشکر دارد. بندی در قراردادش وجود دارد که اگر به تعهداتش عمل نکند ما می توانیم از قرارداد خارج شویم. برای پرداخت بدهی به برانکو بازهم کارگزار دارد از ما حمایت می کند که جا دارد از آنها تشکر کنم. با همه مشکلات اقتصادی و کرونا و نبود تماشاگران بازهم کارگزار توانسته است به تعهداتش عمل کند. 

وی در مورد کارگزار دیگری که قرار بود بیشتر از این پرداختی داشته باشد گفت: اصلا چنین چیزی نیست و من آن را تکذیب می کنم. قرارداد ما طوری بود که اگر می خواستیم سراغ کارگزار دیگر برویم همین کارگزار فعلی از ما شکایت می کردیم. 

رسول پناه در مورد احضار یکی از معاونین باشگاه پرسپولیس گفت: روز اولی که مسئولیت گرفتم در پرسپولیس مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دادم. همه باید پاسخگو باشند. حتی مدیران قبلی باید پاسخگو باشد. حتی گزارشی از تخلفات را به سازمان بازرسی اعلام کردیم. در این زمینه پرچمدار بودم و باید پاسخگو باشم. همه مدیران باشگاه باید پاسخگوی عملکردشان باشند. خصوصا در مورد ورودی و خروجی مالی ما همه باید در جریان باشند. 

وی ادامه داد: ممنونم از دستگاه های امنیتی که به این موضوع ورود کردند. اینها باید زودتر از این وارد می کردند. ما به بارزسی کل کشور اعلام کرده ایم. خیلی مشکل داریم که باید سازمان بازرسی ورود کند. همه مدیران باشگاه پرسپولیس هم باید پاسخگو باشند. 

رسول پناه در مورد مطالبات پرسپولیس از فیفا گفت: ۶۴۸ هزار دلار مطالبات ما از فیفا بوده است که ۴۴۰ هزار دلار آن بابت مطالبات دستیاران برانکو پرداخت شد. ۷۷۴ هزار دلار هم بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو است که باید پرداخت شود. ۸۶۰ هزار دلار از بدهی آنها را پرداخت کرده ایم. 

وی با رد بدهی ۱۲۷ هزار یورویی به برانکو و دستیارانش به خاطر تاخیر گفت: کل این مبلغ ۶۰ هزار یورو است که سند آن هم موجود است. اصل را بر آن گذاشته ایم که این مبلغ خیلی سریع پرداخت شود. ما می توانستیم پول بیشتری به حساب برانکو پرداخت کنیم اما باشگاه هزینه های دیگری هم دارد که باید به آن هم پرداخت می کردیم. الان پول بشار رسن و دو خارجی دیگر را داریم که باید پرداخت هایی به آنها داشته باشیم. 

رسول پناه در مورد بدهی باشگاه پرسپولیس به شهرخودرو گفت: هیات مدیره اصل را به پرداخت پرونده برانکو گذاشت. پرونده شهرخودرو هم باز است و ما باید این پول را پرداخت کنیم. پرونده برانکو تمام شود سراغ بقیه پرونده ها می رویم. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده مهاجم جنجالی این تیم گفت: علیه استوکس شکایت کرده ایم و امیدواریم بتوانیم برنده این پرونده شویم. وکیل ایشان هم گرگ باران دیده است و خیلی در این مورد کارکشته عمل می کند. 

مهدی رسول پناه در مورد حاشیه هایی که برای درآمدزایی باشگاه بوجود آمده بود گفت: به هر حال باید شرایط اقتصادی را هم در نظر گرفت. کارگزارهای قبلی مگر چقدر به باشگاه می دادند؟ الان کارگزار باید ۱۱۰ هزار دلار به ما پرداخت کند. این رقم خیلی خوبی است. ما مدعی هستیم در این قرارداد و اگر خروج کنیم تمام تعهدات گردن کارگزار خواهد بود. 

وی در مورد درآمدزایی مشترک با استقلال گفت: صحبت هایی با یک شرکت انجام دادیم و امیدواریم که بتوانیم به عنوان اسپانسر جدید ما و استقلال با آنها کار کنیم. 

رسول پناه در مورد پرداخت مطالبات به بازیکنان گفت: هدف ما این بود که تمرکز تیم مان بهم نخورد. تیمی که چهار قهرمانی پی در پی کسب کرده کار بزرگی را انجام داده است. باشگاه باید به تعهداتش نسبت به بازیکنان عمل کند. ما تا الان ۷۵ درصد تعهد به بازیکنان را انجام داده ایم. پاداش هایشان را داده ایم که فقط پاداش قهرمانی مانده است که باید پرداخت شود. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد بشار رسن گفت: این بازیکن خیلی متعصب است که در دوره مدیریت قبلی دچار بد عهدی های شدند که بشار رسن ناراحت است. ما مطالبات او را حدود ۹۰ درصد پرداخت کرده ایم و باید برای باقی مانده طلبش هم اقدام کنیم. 

وی در مورد تاثیر قیمت ارز و بالا رفتن قراردادها گفت: ما اصل را بر حفظ شاکله تیم گذاشته ایم. می خواهیم همه بازیکنان اصلی را حفظ کنیم. به جز علیپور و بشار و چند بازیکن دیگر بقیه قرارداد دارند. بندهایی در قرارداد وجود دارد از مدیران قبلی که ما هم احترام می گذاریم. چون دنبال قهرمانی پنجم هستیم می خواهیم همه بازیکنان را نگه داریم اما اگر بازیکنی بخواهد با توجه به داشتن بندهایی از تیم جدا شود ما هم مجبوریم به تعهدات عمل کنیم. بازیکنانی که می خواهند جدا شوند باید درخواست رسمی بدهند.

رسول پناه در مورد پیشنهادهای خارجی بازیکنان گفت: ما هنوز پیشنهادی از تیمی برای بازیکنان ندیدیم. اگر پیشنهادی بیاید در موردش صحبت می کنیم. فعلا که چیزی نیامده است. اگر پیشنهادی بیاید با خود بازیکن و سرمربی تیم مشورت می کنیم و بعد تصمیم می گیریم. 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا