ایران و جهان

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) رزق معنوی جامعه است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی دقایقی پیش در مراسم اذن عزا در حرم رضوی گفت: اقامه عزای سیدالشهدا (ع) خواسته همه مردم است، این عزاداری رزق معنوی جامعه است و شادابی جامعه را تضمین می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: اگر امروز نبرد اصلی، نبرد اراده‌ها است، برترین اراده‌ها در این نبرد بزرگ تمدنی متعلق به ارادتمندان امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه باید عزای سیدالشهدا (ع) را اقامه کرد، ابراز کرد: امروز حاکمیت امام رضایی‌ها بر جامعه حاکم است و دوران امویان و عباسیان که مانع از عزاداری می‌شدند، گذشته است.

حجت الاسلام قمی در ادامه با اشاره به سفارش امام رضا (ع) به ریان بن شبیب، گفت: در واقع فرمان اقامه عزا را امام رضا (ع) به مردم صادر کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به محدودیت‌های عزاداری امسال، گفت: مردم عزیز ایران در هر شرایطی عزای سیدالشهدا (ع) را اقامه خواهند کرد البته با حفظ پروتکل‌های بهداشتی.

وی همچنین افزود: برخی افراد از جمله کادر بهداشت و درمان درحالی که خود محب امام حسین (ع) هستند، برای حفظ سلامت مردم، به ناچار باید پروتکل‌های بهداشتی لازم گوشزد و دستورات لازم را مقرر کنند. حضرت آقا نیز فرموده‌اند تأکیدات ستاد ملی کرونا مورد توجه قرار گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا