ایران و جهان

استقلال با یک تیر دو نشان بزرگ را زد/ پایان خوش پرسپولیسِ قهرمان

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پایانی رقابتهای فوتبال نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شامگاه پنجشنبه با هشت دیدار همزمان برگزار شد که در یکی از دیدارهای حساس و تعیین کننده این هفته آبی پوشان استقلال در بوشهر مهمان شاهین سقوط کرده بودند.

شاگردان فرهاد مجیدی برای آنکه بتوانند حضور در لیگ قهرمانان آسیا به طور مستقیم را قطعی کنند و عنوان نایب قهرمانی را هم به خود اختصاص دهند به پیروزی نیاز داشتند اما نیمه اول را با شکست یک بر صفر برابر شاهین به رختکن رفتند. میلاد صارمی در دقیقه ۲۵ برای شاهین گل زد.

نیمه دوم اما برای استقلال کاملاً متفاوت پیگیری شد و شاگردان مجیدی موفق شدند نه تنها گل خورده را جبران کنند بلکه گل‌های پیروزی با ارزش خود را هم به ثمر برسانند. ابتدا وریا غفوری در دقیقه ۴۹ با شوتی در زاویه بسته به زیبایی دروازه شاهین را باز کرد.

شیخ دیاباته که با اظهاراتش در یک مصاحبه تلویزیونی مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفته بود و در کورس آقای گلی قرار داشت در دقیقه ۶۶ موفق شد دومین گل استقلال را به ثمر برساند و خودش را هم به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار دهد.

مهدی قایدی که برابر تیم سابقش بازی می‌کرد و در این دیدار یکی از خوب های استقلال بود در دقیقه ۷۲ با شوتی زمینی گل سوم آبی‌ها را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۱ بازهم این شیخ دیاباته بود که برای چهارمین بار دروازه شاهین را باز کرد.

در دیگر دیدار این هفته تیم فوتبال پرسپولیس که از چهار هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی اش را مسجل کرده بود، در دیداری تشریفاتی به مصاف تیم سایپا رفت و با یک پیروزی تقریباً آسان اختلاف امتیازاتش با تیم دوم را بیشتر کرد.

وحید امیری در دقیقه ۳ و کریستیانو اوساگونا در دقیقه ۴۵ برای پرسپولیس گل زدند تا خیال سرخپوشان برای پیروزی در همان نیمه اول راحت شود. در نیمه دوم هم پرسپولیس فرصت‌هایی برای گلزنی داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند. در یکی از این فرصت‌ها ضربه ایستگاهی مهدی ترابی به تیر عمودی دروازه سایپا برخورد کرد.

در دقیقه ۹۰ این دیدار علی علیپور که از ابتدا روی نیمکت نشسته بود و در اواخر نیمه دوم وارد زمین شد با یک ضربه زیبا و فنی برای سومین بار دروازه سایپا را باز کرد تا قهرمان لیگ نوزدهم به یک پیروزی خوب و مقتدرانه دست پیدا کند و با ۶۷ امتیاز قهرمانی اش را جشن بگیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا