ایران و جهان

اتحادیه عرب در قبال مسأله فلسطین به کُما رفته است


به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شبکه المیادین با انتشار گزارشی در خصوص سکوت اتحادیه عرب در قبال عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نوشت: اتحادیه عرب همچنان در برابر این توافقنامه سکوت کرده و این مسأله سؤالات زیادی را در خصوص نقش این اتحادیه و موضع گیری آن در حمایت از آرمان فلسطین مطرح می کند.

بر اساس این گزارش، سکوت اتحادیه عرب باعث شده این سؤال به وجود آید که آیا اعراب دست از آرمان فلسطین و حمایت از آن کشیده اند؟

علاوه بر اتحادیه عرب، بسیاری از کشورهای عربی نیز در قبال این عادی سازی روابط سکوت کرده اند. احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب کجاست؟ آیا پست و منصب خود را در حد یک کار اداری می بیند؟ به نظر می رسد اتحادیه عرب در قبال بسیاری از مسائل مهم جهان عرب به کما رفته است.

سؤال اصلی این است که چه کشورهایی در منطقه در این خصوص مداخله کرده و حتی خواسته های خود را به دبیر کل اتحادیه عرب دیکته کرده اند؟

آیا این آمریکا نیست که در ورای تمام این مسائل حضور داشته و برای تحمیل کردن شروط خود، مداخله می کند؟

اتحادیه عرب در نشست خود در سال ۲۰۰۲ در بیروت اعلام کرد که برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی منوط به عقب نشینی از اراضی ۱۹۶۷ و تشکیل کشور مستقل فلسطین است اما به نظر میرسد از آن زمان تاکنون در خواب عمیقی فرو رفته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا