اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

آنچه که کنکوری‌های خوزستانی باید بدانند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴  کوروش مودت، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان پیرامون چگونگی برگزاری کنکور در استان خوزستان اظهار کرد: کنکور سراسری سال ۹۹ از روز ۲۹ مرداد در نوبت‌های صبح آغاز و تا یکم شهریور برگزار می شود.

وی افزود: در این چهار روز برگزاری کنکور سراسری، حدود ۷۸ هزار دانش آموز حضوردارند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۴۱ نفر در حوزه امتحانی آموزش و پرورش استان شرکت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بارگزاری بیش از ۱۸۰ ساعت محتوای درسی در قالب ۱۳۷۳ فایل برای داوطلبان کنکوری، گفت: روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) در گروه آزمایشی هنر، هزار و ۸۵۹ شرکت کننده، روز پنجشنبه (۳۰ مرداد) در گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی ۱۹ هزار و ۷۴۲ داوطلب، روز جمعه (۳۱ مرداد) در گروه آزمایشی تجربی ۲۶ هزار و ۳۱۸ داوطلب و روز شنبه (یکم شهریور) در گروه آزمایشی زبان خارجه ۳ هزار و ۴۲۵ داوطلب در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.
مودت ادامه داد: ما در شرایط کرونایی تمام تلاش خود را کرده‌ایم که رضایت مردم و دانش‌آموزان را جلب کنیم و با رعایت شیوه‌نامه‌ها توانستیم در برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و استعداد‌های درخشان عملکرد خوبی داشته باشیم؛ همچنین در بحث برگزاری کنکور؛ امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها استفاده کنیم و انتظار داریم مانند گذشته کمک کنند.
وی با بیان اینکه کنکور سراسری در ۵۰۰ حوزه آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اضافه کرد: طی جلسات مکرر در ستاد مدیریت ویروس کرونا و تجربه امتحانات دانش آموزان کلاس دوازدهم؛ حوزه های برگزاری کنکور در استان خوزستان از تهویه مناسب و سیستم خنک کننده‌ برخوردار است لذا برای برگزاری آزمون سراسری با بیش از ۵۱ هزار داوطلب آمادگی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخصوص مکان های در نظر گرفته شده جهت برگزاری کنکور تصریح کرد: از کلیه داوطلبان می خواهیم از درب منزل ماسک زده باشند، اگرچه ماسک در حوزه موجود است که اگر احیاناً ماسک آسیب دید و یا از بین رفت، ماسک به داوطلب داده شود تا داوطلب علاوه بر استرس امتحان با استرس نبود ماسک مواجه نشود.
مودت اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود که از آوردن وسایل اضافه مانند تلفن همراه، کیف‌دستی و… خودداری کنند و کارت ورود به جلسه را پیش از ورود به حوزه آزمون نصب کنند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تجمعی در آزمون‌های سراسری نباید صورت گیرد، اظهار داشت: متوجه ایم که معمولاً در آزمون‌های سراسری همراهان دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر در بیرون حوزه‌ها تجمع می‌کنند که امسال خانواده‌ها باید توجه کنند که شرایط متفاوت است و تجمع نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا