ایران و جهان

آمریکا محموله‌های سوخت ایران را توقیف کرده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار کشتی‌هایی را که گفته می‌شود حامل سوخت از ایران بوده‌اند، توقیف کرده است.

بنا بر این گزارش، توقیف نفتکش های مزبور بخشی از کمپین «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران است.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین مدعی شد که این چهار فروند نفتکتش به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» که در روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند، اکنون در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.

یک مقام آمریکایی بدون ارائه توضیحات بیشتر ادعا کرده که این کشتی‌ها بدون توسل به قوه قهریه توقیف شده‌اند.

این در حالی است که «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر توقیف چهار فروند نفتکش ایرانی در توئیتر نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند».

گفتنی است که ماه گذشته دادستان‌های آمریکایی با تنظیم یک دادخواست خواستار توقیف این چهار فروند کشتی شدند. به گفته این مقام‌های آمریکایی، در زمان صدور حکم دادستان‌های آمریکایی در ماه ژوئیه، کشتی‌های «برینگ» و «بلا» در حال حرکت در نزدیکی سواحل «کاپ ورد» بودند. کشتی‌های «لونا» و «پاندی» هم آخرین سیگنال‌های خود را ماه گذشته میلادی از آب‌های عمان ارسال کردند.

این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا نتوانست از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به مقصد ونزوئلا جلوگیری کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا