ایران و جهان

یورش نیروهای امنیتی عراق به مقر «کتائب حزب الله» در جنوب بغداد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نیروهای امنیتی عراق بامداد جمعه با یورش به مقر «کتائب حزب الله» سه تن از رهبران این نیروها را بازداشت کرد.

نیروهای ویژه از واحد سرویس مقابله با تروریسم این یورش را از ساعات ابتدایی بامداد جمعه به وقت محلی و با حمله به پایگاهی در منطقه الدوره در جنوب بغداد آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام دولت عراق مدعی شد که یکی از رهبران شبه نظامی بازداشتی در جریان این حمله یک تبعه ایرانی است. نیروهای امنیتی عراق می‌گویند که تعدادی راکت نیز توقیف شده است.

برخی گزارشها مدعی آن هستند که دستور این حمله را «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق و در واکنش به اعتراضات کتائب حزب الله و سایر نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) صادر کرده است.

گفتنی است که کتائب حزب الله همواره در کانون تنشها میان واشنگتن و تهران بر سر حضور نظامی آمریکا در عراق قرار داشته است. آمریکا این شبه نظامیان شیعی را به حملات راکتی پی در پی به پایگاه‌های نظامی خود که محل استقرار نیروهای آمریکاست متهم کرده است؛ حملاتی که به گفته ائتلاف ادعایی آمریکا تاکنون با بمباران متقابل مواضع کتائب همراه بوده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا