ایران و جهان

گلایه علیرضا قربانی از عدم انتشار آمار کنسرت‌های آنلاین/ منتظریم!

خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی: اگرچه رفته رفته با اعلام رسمی پروتکل‌های بهداشتی مربوط به از سر گیری فعالیت کنسرت‌ها و نمایش‌ها شرایط به گونه‌ای شده که باید خوب یا بد منتظر اتفاقات و رویدادهای جدیدی در سینماها، تالارهای اجرای تئاتر و کنسرت و موارد مشابه باشیم، اما فضای مجازی هنوز مرکز رونمایی از فعالیت‌ها و آثار هنرمندانی است که در این چهار ماه به اصطلاح خانه نشین بودند و حضور در دنیای مجازی را بهترین محمل برای عرض اندام انتخاب کرده‌اند. شرایطی که دربرگیرنده معرفی ابعاد جدیدی از شخصیت درونی هنرمندانی بود که زندگی خصوصی آن‌ها بیشتر به چشم آمد و برای برخی‌ها هم آنچنان حاشیه آفرینی کرد که توصیف آن قطعاً مجال دیگری می‌طلبد.

آنچه می‌خوانید نگاهی انتخاب شده به حضور برخی هنرمندان موسیقی طی روزهای کرونایی در فضای مجازی است که گروه هنر خبرگزاری مهر در ماه‌های گذشته انعکاس دهنده برخی از این فعالیت‌ها بوده است. فعالیت‌هایی که بعضاً دربرگیرنده یک نمایش مثبت از آنچه هنرمندان موسیقی در فضای مجازی بوده و در برخی از جهات نیز با واکنش‌های تند و تیزی از سوی کاربران مواجه شده‌اند.

گلایه‌های علیرضا قربانی از فقدان شفاف سازی پس از برگزاری یک کنسرت!

نهم خرداد ماه سال جاری علیرضا قربانی خواننده پرطرفدار موسیقی ایرانی که در چند ماه گذشته با پروژه «با من بخوان» از بیشترین و پرتماشاگرترین تعداد اجراهای زنده موسیقی کشورمان برخوردار بود تصمیم به برگزاری یک کنسرت آنلاین به میزبانی تالار وحدت با حمایت شهرداری تهران گرفت. کنسرتی که ار نگاه بسیاری از دست‌اندرکاران و کارشناسان موسیقی یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های آنلاین کشور در روزهای کرونایی لقب گرفت و توانست رضایت حداکثری مخاطبان را فراهم کند.

اما یکی از نکات قابل توجهی که بعد از این کنسرت مدتی پیش توسط علیرضا قربانی در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر شد، گلایه‌های این هنرمند از فقدان شفاف‌سازی در ارائه آمار مخاطبان این کنسرت آنلاین بود که موجب این واکنش نوشتاری علیرضا قربانی شد.

این خواننده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین پستی که ۱۰ روز بعد از کنسرت آنلاین خود در تالار وحدت برگزار شد، نوشت: «نزدیک به ۱۰ روز از اجرای کنسرت آنلاین با من بخوان می‌گذرد و برای من که آشنا و آموخته به جذبه حضور حاضرین بودم این اجرای از دور اگرچه شوق دیدار کم داشت ولی قلبم را از حضور هزاران هزار قلب مهربان و به هم پیوسته سرشار کرد، قلب‌هایی که مرز جغرافیایی ندارند و به پشتوانه فرهنگ، زبان و تاریخ مشترک به هم پیوسته‌اند، با هم می‌خوانند و هم نوا می‌شوند و کماکان بی شمار پیام‌های پرمهر و محبت شما سروران گرامی، مردمان سرزمینم در داخل و خارج ایران و حتی برخی شهروندان کشورهای همسایه و به خصوص فارسی زبان را از راه‌های ارتباطی مختلف دریافت می‌کنیم که این خود باعث مسرت و افتخار بنده، هنرمندان و دوستان دست‌اندرکار این کنسرت بوده و البته زبان قاصر است از قدردانی و سپاس گویی از شمایان.

تمام نیت و تلاش بنده و دوستانم احساس تعلق خاطر و ادای دین در جهت ایفای نقش کوچکی در بهبود احوالات اجتماعی مردم فرهیخته سرزمینمان بوده است و به همین منظور تیم اجرایی کنسرت آنلاین با هماهنگی‌های لازم تلاش کرد بیشترین و مؤثرترین پلتفرم‌های ممکن برای دسترسی حداکثری و با کمترین دشواری و البته کاملاً رایگان برای مشاهده این برنامه توسط همه علاقه‌مندان را فراهم سازد تا همه دوستداران به سهولت در هر نقطه در داخل و خارج ایران بتوانند این کنسرت را مشاهده نمایند.

پس از استقبال مثالی و کم نظیر هم میهنان، بسیار علاقه‌مند بودیم و تلاش فراوان نمودیم تا بتوانیم اطلاعات دقیق مجموع تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان آنلاین و آفلاین کنسرت را خدمت شما سروران ارائه دهیم و معتقدیم این خود باعث همدلی و انسجام وحدت بیشتر مردم در این شرایط خواهد شد، ولی متأسفانه تا این لحظه این اطلاعات که در فضای شفاف ارتباطات رسانه‌ای می‌بایست در دسترس باشد، به دلایلی که برای ما نیز مشخص نیست در اختیار تیم اجرایی قرار نگرفته است و ما همچنان پیگیر.

به هر حال با خواست حضرت حق و به یمن لطف و توجه کم نظیر شما توانستیم میهمان نگاه‌های مهربان میلیون‌ها دوستدار و علاقه مند فرهنگ و هنر ایران زمین باشیم که این خود احساس قدردانی قلبی و بار مسئولیت سنگین‌تری را بر شانه‌هایمان متبادر می‌نماید. از کیمیای مهر تو زر گشت روی من / آری به یمن لطف شما خاک زر شود»

محمد علیزاده و همکاری دوباره با مسعود جهانی که واکنش‌های زیادی داشت!

محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ کشورمان که در ماه‌های اخیر فعالیت چندانی در اجرای زنده در فضای مجازی و موارد مشابه نداشت در روزهای اخیر یک ویدئوی جدید از خود و همکارش مسعود جهانی منتشر کرد.

این خواننده در این ویدئوی اینستاگرامی که با همراهی مسعود جهانی تنظیم کننده فعال این روزها منتشر شده، ضمن ابراز دلتنگی نسبت به هواداران و طرفدارانش از انتشار قریب‌الوقوع یک تک آهنگ با همراهی مسعود جهانی خبر داده است.

مسعود جهانی یکی از آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان صاحب شهرت در موسیقی پاپ کشورمان است که در ماه‌های اخیر به شکل خیره کننده‌ای همکاری‌های متنوعی با خوانندگان در سبک‌های متنوع‌تر را آغاز کرده است. شرایطی که به دلیل قرار گرفتن در روزهای کرونایی بیشتر به چشم آمده و حتی واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را نیز پدید آورده که همین به خودی خود موجب افزایش شهرت این آهنگساز و تنظیم کننده شده است.

اعلام انتشار قریب‌الوقوع تک آهنگ محمد علیزاده در حالی بود که تعدادی از کاربران و دنبال کنندگان این خواننده موسیقی پاپ علاوه بر واکنش‌های مثبتی که نسبت به تولید تک آهنگ نشان دادند، به علیزاده پیشنهاد داده‌اند که از سبک ملودی مسعود جهانی پرهیز کرده و به اجرای آثاری بپردازد که در این سال‌ها مخاطبان با آنها خاطره سازی کردند.

به هر حال باید دید تازه‌ترین تک آهنگ محمد علیزاده که در این شرایط کرونایی حضور کمرنگی داشت می‌تواند با استقبال مخاطبان مواجه شود یا نه؟

محمد معتمدی و نوشیدن چای نطلبیده از ایستگاه صلواتی کنار خیابان

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که طی ماه‌های گذشته به دلیل گرفتار شدن در شرایط قرنطینه و روزهای کرونایی نگهداری از فرزند خردسالش فربد در کنار خانواده را بیشتر از هر کار دیگری ترجیح داده، روزهای گذشته پست جالبی را به بهانه یک عکس که پاییز ۹۸ دریک رستورانی واقع در شیراز گرفته بود، منتشر کرد.

او در این پست که از حال و هوای انرژی بخشی برخوردار بود، نوشته است: «کرونا با همه بدی که داشت درس‌های زیادی هم به ما آموخت. اینکه دل‌خوشی‌های زندگی همان اتفاقات ساده‌ای بود که به راحتی از کنارش رد می‌شدیم و قدرش را هم نمی‌دانستیم. دست دادن و در آغوش کشیدن دوستان و عزیزان، «چپیدن» ده نفر دوست دور یک میز چهارنفره و تا نیمه شب از کنار هم لذت بردن. چشیدن ترشی در بازار تجریش، نوشیدن چای نطلبیده از ایستگاه صلواتی کنار خیابان و…»

معتمدی که این روزها علاوه‌بر کمک به خانواده در زمینه نگهداری فرزند به فعالیت‌های خود در عرصه آموزش نیز مشغول است، چندی قبل تعدادی از آثار پرمخاطبش را در قالب موشن گرافیک‌ها و تیزرها مختلف منتشر کرده و در اختیار طرفدارانش قرار داد.

محسن ابراهیم‌زاده برای موفقیت خسته و بی‌خواب است!

محسن ابراهیم زاده خواننده موسیقی پاپ و پرطرفداری که در سال‌های اخیر تقریباً یکی از سوپراستارهای این گونه موسیقایی در جذب مخاطب و بازدهی اقتصادی کنسرت‌هاست چندی پیش با انتشار تصویری از خود که تداعی کنندگی خستگی و آشفتگی است دل نوشته‌ای را میان هوادارانش به اشتراک گذاشت.

وی در این متن این گونه نوشته بود: «برای موفقیت باید خسته بشی، بشکنی، باید سرد و گرم بشی، باید استرس چه ریسک‌هایی که باید و نباید بکشی، گشنگی، بی خوابی هم چاشنی هر موفقیته. به زودی روی ماهتونو می‌بینم.»

البته چندی قبل نیز در برخی صفحه‌های اینستاگرام شایعاتی مبنی بر برگزاری کنسرت محسن ابراهیم زاده در جزیره کیش شنیده می‌شد که در نهایت با مصاحبه یکی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش این قضیه تکذیب شد. شرایطی که با تایپ کلید واژه «coming concert» در تازه‌ترین مطلب ابراهیم زاده در پیج رسمی‌اش وارد فاز تازه‌ای شده است.

حمید حامی و تشکیل یگ گروه نیکوکاری با هشتگ «مهربان باش»

حمید حامی خواننده موسیقی پاپ کلاسیک کشورمان هم که مدتی است آهسته و پیوسته مشغول آغاز فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی است چندی پیش با انتشار یک پست در فضای مجازی که با هشتگ هایی چون «من یک حامی هستم» و «مهربان باش» از تشکیل یک مجموعه با عنوان «گروه نیکوکاری حامی» خبر داد.

وی در توضیح این گروه نیکوکاری که نشان گرافیکی آن با برخی حاشیه‌ها در فضای مجازی رو به رو شد، توضیح داده بود: «گروه نیکوکاری حامی با اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه و با شعار نشر پیام احترام به طبیعت و دوستی با کائنات و کمک به بهتر زیستن انسان‌های نیازمند، فعالیت خود را با محوریت بنده و نیز تعدادی از دوستان نزدیکم، در برخی حوزه‌های خیرخواهانه آغاز خواهد کرد.

اخبار تکمیلی و کلیه فعالیت‌های این گروه به منظور ترغیب عموم مردم به نیکوکاری و همه گیر شدن این فرهنگ در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

این مجموعه هیچ گونه نیازی به مشارکت و کمک‌های مالی عمومی و مردمی ندارد و به صورت مستقل در جهت اهداف نیکوکارانه فعالیت می‌کند.»

حمید هیراد و تولید یک اثر ملی-میهنی در روزهای کرونایی

حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ کشورمان که در ماه‌های اخیر که فعالیت‌های زیادی را از سر گذرانده روز گذشته تازه‌ترین تک آهنگ خود به نام «وطن» را منتشر کرد.

او طی نوشته‌ای در صفحه شخصی خود برای تازه‌ترین اثرش نوشت: «وطن مانند آغوش مادر مقدس است. مادری که این روزها از ظلم غریبه‌ها و بی مهری آشنایان بیمار شده و تمامی فرزندانش نگران حال و آینده او هستند.. باید دست در دست هم برای بهبودش تلاش کنیم. باید زیر سایه پر مهرش کینه‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذاریم و با هم مهربان باشیم و هر چه از دستمان بر می‌آید برای آبادی ایران عزیزمان انجام بدهیم.

خدایا! تو را به مهربانیت قسم می‌دهم که مادرمان ایران را از هر گزند طبیعی و انسانی دور بداری و لبخند رضایت را به لب پدر و مادرها و برکت را به سفره تمام مردم ارزانی کنی.

سپاسگزارم از استاد ارجمند جناب منصور تهرانی که سخاوتمندانه اجازه تضمین از اثر ماندگار یار دبستانی را به حقیر دادند. ممنونم از صابر قدیمی عزیز که در تولید این اثر برادرانه کنار من بود. سپاس از تنظیم زیبا حسن بابا محمودی عزیزم و تمام عزیزانی که در ساخت این اثر زیبا در کنارم بودند.

دل نوشته رضا صادقی برای پدران ایرانی در روز دختر

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ که در طول ماه‌های گذشته حضور بسیار چشمگیر و پر رنگی در فضای مجازی داشته طی روزهای گذشته به بهانه روز دختر دل نوشته‌ای را منتشر کرد.

این خواننده مطرح موسیقی پاپ در چهار ماه گذشته تلاش خود را انجام داده تا با انتشار تک آهنگ و حضور مؤثر در مصاحبه‌ها و گفتگوهای موسیقایی تازه باب شده در فضای مجازی تجربه جدیدی از نو حضورش در موسیقی را رقم بزند.

در متن منتشر شده از سوی رضا صادقی آمده است: «دیروز تو خیابون دست یه نفر قناری دیدم. پرسیدم: فروشیه؟ گفت: نه، رفیقمه … به سلامتی اونایی که رفیقاشونو نمی‌فروشن… به سلامتی همه آدمایی که زیر بارون بدبختی‌هاشون حسابی خیس شدن و زل زدن به آسمون زندگیشون که شاید خدا یه چتری بالا سرشون نگه داره. سلامتی پدرایی که این روزها هر کی از راه رسید به چشم قاتل دیدش اما، برگشت خونه و دخترش و بغل کرد و گفت: تو من و به این دنیا وارد کردی، پس هم مادرمی هم دخترم.»


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا