ایران و جهان

پیشنهادتبدیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درزمینه حجاب به قانون


به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان نماینده مجلس یازدهم صبح امروز در نشست خبری «تشریح برنامه‌های عفاف و حجاب» گفت: موضوع عفاف و حجاب مستقیماً به متولیان فرهنگ و سیاستگذاری‌های کلان نظام در این بخش مرتبط است. متأسفانه مسائل فرهنگی در این زمینه در دولت‌های گذشته و کنونی مغفول واقع شده است.

وی تأکید کرد: مجلس انقلابی یازدهم با رویکردی که دارد، باید مقوله فرهنگ را یکی از مهمترین اولویت‌های خود قرار دهد. مقام معظم رهبری نیز در پیام خود به مناسبت شروع مجلس، پیگیری دو موضوع اقتصاد و معیشت مردم و مسائل فرهنگی را مطرح نمودند که قطعاً مجلس در این زمینه‌ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

الهیان با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب باید بستر انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جدید را آسیب‌شناسی کنیم، اظهار داشت: متأسفانه این امر هیچ‌گاه انجام نشده و امروزه خانواده مهمترین بستر برای انتقال فرهنگ به نسل جدید است.

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب عنوان کرد: در این مصوبه برای دستگاه‌ها وظایفی دیده شده اما متأسفانه شاهد خاک خوردن و عدم اجرای آن هستیم. دستگاه‌های متولی در این زمینه به وظایف خود عمل نمی‌کنند و مجلس یازدهم نیز باید پیگیر این موضوع باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که اگر این مصوبه قابلیت اجرا نداشته باشد، آن را تبدیل به قانون کنیم تا امکان نظارت مجلس بر حسن اجرای آن بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه برای ترویج عفاف و حجاب باید به شکل بنیادین و از آموزش و پرورش آغاز کنیم، اظهار داشت: باورهای کودکان در این زمینه بسیار مهم است و متأسفانه در حال حاضر شاهد نقدهای فراوانی در آموزش و پرورش از جمله وجود سند ۲۰۳۰ هستیم و نتیجه آن نیز کم‌توجهی نسل فعلی به مسئله عفاف و حجاب است.

الهیان بیان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی باید توجه جدی به مسائل فرهنگی و ساماندهی وضعیت مد و لباس کشور داشته باشند و این عوامل را از اولویت‌های خود قرار دهند. اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، باید مسئله پوشش در جامعه اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کند و وظیفه مجلس کنونی، پیگیری این موضوع و مطالبه از این نهادها است.

وی گفت: پوشش و عفاف نشان‌دهنده تفکر افراد است و متأسفانه این موضوع هرگز به جامعه منتقل نشده اما باید برای کودکان و نوجوانان این امر را تبیین کنیم که پوشش نامناسب نشان از عدم توجه به کرامت انسانی است. لازم است مجلس در این دوره مصوبه عفاف و حجاب را اجرایی کند و نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا